Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
börja bära barnet på ryggen?

sen undrar ja dottern är 5mån snart och hon håller på att vrida nacken av sig när jag bär henne ser inte alls bekvämt ut :mrgreen: sen börjar hon försöka sträcka på sig men det går att bära så länge man rör sig och inte står still... :hmm: vad gör ni åt era nyfikna bebisar när de gör så här?? :mrgreen:
Av sjaltokan
Så länge du känner dig trygg med det kan du visst bära på ryggen, annars kan ju ett alternativ vara höftkryss, dvs bära på höften.
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag bar dottern antingen på höften eller ryggen i den åldern, magen var bara okej när hon var trött, annars blev hon otålig och ville se mer. Nu däremot vill hon gärna bli buren på magen :roll: så det ändrar sig :heart: Men att bära en 2½åring på magen är inte det lättaste :whut:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag började bära på ryggen när jag pysslade hemma omkring fem månader, men bär fortfarande på mage om vi är ute eller om hon ska sövas.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag säger som thowida, när man känner sig bekväm med det. Med äldsta barnet började jag vid fyra månader, med yngsta vid tre.
Är man ovan att bära på ryggen kan det vara smidigt att börja med sele/MT eftersom det går snabbt att få till det, tills barn och bärare är vana att bära/bli burna på ryggen. Även ryggsäcksknytning med sjal går snabbt men då måste man vara noggrann med tyget under rumpan.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
tack för alla svar :vågen: har aldrig testat ryggbärning :mrgreen: så vi får se hur de går :wink:

bar i sjal idag då va hon nöjdare och satt å vifta på tårna och kikade runt... i meitaien känner hon väl sig föööör fast å kan inte kika så bra?! hmm.. måste bättra på mitt sjalknytande ser inte snyggt p korrekt ut men hon klagar inte :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?