Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lenaskeå
..och jag kommer inte att få sova pga av jag vill ha E i sängen nära mig. Jag är så less på såna kommentarer! Jag väljer att amma mitt barn på nätterna för att hon trivs med det & vill göra det! Men nu har några i omgivningen börjat se snett på det. Häromdagen sa en kompis att jag borde lägga E i eget rum så jag får sova. Vill inte det!

Jag vet att ni här på SB täänker som jag, visst är det härligt att skämma bort sitt barn?! :loving:
Användarens profilbild
Av Monnis
Eget rum blir det inte bli för sonen än på länge :loving: Helst ska jag hinna få fler barn först så jag har hela sängen full med barn (och sambon får väl sova i soffan :fnissa: han klagar på att det är lite trångt redan nu med bara en treåring)
Av lynnis
Ja fy som vi skämmer bort dom med närhet och kärlek och det är så underbart :vågen: Jag njuter av att ha min sons närhet och vet att det kommer en dag när hen inte vill sova med oss längre. Det är naturligt och inget jag behöver styra och jag tycker synd om alla som inte vågar släppa sina barn nära av rädsla för att skada dom :(
Användarens profilbild
Av ZaZi
jag sover med min 5åring hela natten, varje natt. Och vi sover så bra. :heart:
Jag trodde nog att hon vid det här laget skulle ha valt egen säng och komma till oss på natten om hon vaknade. Men hon vill sova nära mig fortfarande. Jag nattar henne i hennes säng (eftersom hennes rum ligger så centralt placerat i vår lgh) och bär med mig henne in till vår säng när jag går och lägger mig. Det är vad hon vill och det fungerar perfekt. Och den dagen hon väljer att sova själv kommer jag sakna min lilla värmekälla men så klart respektera hennes önskan. :loving:
Användarens profilbild
Av Jason
Varför tror folk att man får sova bara för att man inte samsover eller ammar på nätterna?! Det verkar vara den allmänna uppfattningen här.

Heja er säger jag bara! Tänk att få vara näranära hela tiden :heart: Vi nattammar flitigt ännu men samsover inte, tyvärr skulle jag vilja säga ibland, men hon är nära mycket ändå och blir nog antagligen bortskämd hon också :heart:
Av Mary-Li
Varken jag eller sonen eller pappan kan sova om vi sover i samma säng, så jag kan förstå om folk TROR att man inte kan sova då. Men om alla trivs med det så är det väl hur bra som helst! Varför kan man inte få sova som man sover bäst bara? Knasigt att folk måste lägga sig i så mycket.
Av UlleL
Men E är ju så liten än! :heart:

Här testade vi att låta J sova i eget rum vid när han var ett år. Slutade med att mamman vaknade hoppknycklad i en utdragssäng varje morgon, inte särskilt utvilad :lol:

I har fått den sängen nu, men hon ligger i den ca 0 mm från vår säng, så hon kommer när hon vill på natten
Av che82
Det är ju ett relativt nytt fenomen att barn ska sova själva. Förr sov man alltid tillsammans. Ibland var det bättre förr...Jag förstår också mitt barn, jag vill inte heller sova själv!

O sen, det självklara, finns det ngt bättre än å ha det lilla varma livet brevid sig? Sussandes, med en varm mjölkig andedräkt? (alla nätter är jag inte lika förtjust men nästan alla 8) )

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?