Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jemmah
Ni som burit stora barn, vad har ni burit dem i? Det är ju inte så ofta man bär en 4-åring, men ibland kan man ju bli trött i benen även när man är stor :heart:

Förra sommaren bar vi N, då 3,5 år och 105 cm, i Manducan några gånger när vi var på resa. Det var inga problem alls. Undrar om det funkar även denna sommar?

Men frågan är som rubriken - hur stort är det största barnet du burit och i vad bar du då? Och hur funkade det?
Av luxia
Jag tycker att det funkar fint att bära sonen som är fem år i Patapum. (Fast inte just nu, eftersom jag har ont i fogar.) Han är i och för sig inte så tung, kanske 17 kg. Men det blir ju som en fjällvandringsryggsäck, fast närmre bäraren. Inga problem än så länge, alltså. Kortare bitar, typ när man åker hem från nån sen tillställning och han somnar på bussen och annars behöver bäras med armar. Då är Patapum en bra hjälp.
Axel vill för första gången på länge bli buren igen.

Sen vi köpte vår Boba 2G har han faktiskt bett om att blir buren en stund varje dag. :siishah:

Han är nästan 3 år och 2 månader nu.
Maken bar 5,5 åringen i våran close2you nu i veckan. Hon är 120 lång och väger 24 kg (men har man nästan 40 grader feber så orkar man inte så mycket) :-)
Jag bar Clara, över 105 cm lång och 23 kg tung i en ergo för ett litet tag sen, det gick sådär. Det gick bättre när hon var vaken och kunde hjälpa till att hamna bra än när hon sov och jag skulle ha upp henne på ryggen själv. Dessutom hade jag en stor rullväska att släpa på. :lol:
Jag knöt upp H, sex år, i sjal för ett par veckor sedan. Det var en sådan där eländig stund, då den sista tunga stenen på bördan var att jag bar E, två år, på ryggen i MT. Så storebror fick sitta på magen (jag orkade nästan en kvart :lol: Som tur var räckte det)
anilov skrev:Jag knöt upp H, sex år, i sjal för ett par veckor sedan. Det var en sådan där eländig stund, då den sista tunga stenen på bördan var att jag bar E, två år, på ryggen i MT. Så storebror fick sitta på magen (jag orkade nästan en kvart :lol: Som tur var räckte det)
En sexåring en kvart på magen :urule: Vilken sjal hade du då, och vilken knytning? Och kunde du se vart du gick? 8)
Just ja. Jag sjalade samma barn förra sommaren. DÅ var hon kortare men vägde lika mycket. Då satt hon i sjal på min rygg. Jag orkade en dryg timme.
Av Sofie
W (104cm, 19kg) nu senast på ryggen i eden MT!! Han sov där i över en timme :loving:
det gick bra, slår inte stadig långsjal, men helt ok. Men då hade hag en liten filt som huvudstöd och värme, han frös lite.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?