Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lilla j
Att bära i sjal brukar som bekant väcka reaktioner vart man än går. Ofta är kommentarerna nyfikna, frågande, ibland kritiska. Men vilka är de finaste sjalkommentarerna ni har fått?

Bild

Igår träffade jag på ett par av mina grannar, ett karismatiskt par i sjuttioårsåldern. Karln tittade glatt/nyfiket och sade spontant: "Ja just det, sådär kan man ju också göra!". Jag sade något om att min bebis inte tycker om att åka vagn, så att jag gör såhär istället. Kvinnan fick först inte syn på barnet, utan kollade i princip ner i mina påsar för att begripa vad sjutton det var hennes man syftade på. Men så fick hon syn på Linnea där hon satt i sjalen. Hela tanten sken upp, och tyckte att det var så rätt att jag inte lät henne ligga i vagnen och vara ledsen när hon var så nöjd i famnen.

"Ett ska jag säga dig, och det är att den flickan kommer att älska dig! Det är ju nu man ska vara nära! Det där har ni igen resten av livet."

Jag blev alldeles varm i hjärtat :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
En man på läkarmottagningen här tittade på mig och M och sa "Du gör helt rätt! I Afrika bär vi dem alltid och det är jättebra. Du gör verkligen helt rätt som bär honom sådär nära!" :loving:
Användarens profilbild
Av thanisa
En av de jag minns är utan ord. Finn var knappt ett halvår och vi var ute i julruchen. Finn satt på min mage under bärjackan. En medelåldersman blick och kärleken i ögonen när han såg Finn sitta där var så oväntad att den gjorde mig glad efteråt. Hela han lös upp när han såg Finn sitta där.

Av ord så var det nog från fritidspedagogen på min dotters skola. Han kom fram och sa hur härligt det såg ut och han kom ihåg när han satt på sin mammas rygg var det var skönt.
Av surftrollet
En gammal man som tidigare sett mig bära stannade mig när han hade sin hustru med sig, och berättade för henne hur fint jag burit. Hustrun svarade "Jaa, det är närheten, den närheten... det är det finaste man kan ge sitt barn."
Av FruFrid
En lite rolig kommentar fick vi i förrgår när vi bar varsin bebis på magen, maken och jag. Vi stod i kassan på CO och killen (ganska ung) som satt där började småprata och sa sedan: -Jag har aldrig sett att man kan ha dom i sån där... sån där... magpåse!
Han verkade väldigt positiv till våra "magpåsar" och jag hoppas han minns det när han själv får barn...
Användarens profilbild
Av tinaw
En gammal man jag känner sade till mig "Du är en sån där indianmamma du Tina" Det låter kanske inte så fint. Men värmen, sättet han sade det på. :loving: (att jag just då hade flätor med färgglada band som gick ner till höften hjälpte säkert till att bidra till indianimagen :lol: )
Av medlawg
idacathrine skrev:För några veckor sedan åkte jag pendeltåg med lilltjejen i sjalen och stortjejen i vagnen. En man i medelåldern kom fram och frågade vad det var jag bar bebisen i. Jag berättade att det var en sjal och bla bla bla....
Han sa att han längtade så oerhört efter att bli morfar, och när det var dags för barnbarn, då skulle han tipsa sina barn om sjal, för att han tycker att det ser såå himla mysigt ut. :D
Lite OT, eftersom det inte egentligen är en kommentar till mig. Men den historien fick mig att tänka på min underbara svärfar, som har blivit så såld på bärsjal (bär runt vår son i timtal i Looma Sino så fort han får chansen). Han hade en kollega på jobbet som väntade barn och berättade stolt för mig att han hade berättat för henne att hon bara måste skaffa bärsjal! Hon hade blivit lite paff, hade kanske inte riktigt väntat sig babyråd från honom...
Av sjalgalen
När Daniel var liten träffade jag en finsk man på stan, han var inte helt nykter, men han grät när han såg hur fint D satt under min jacka! Han hade kommit hit som krigsbarn, och sade sig ha saknat sin mamma hela livet, därför tyckte han det var så vackert när min lille pojk fick vara så nära och slippa sitta i vagnen!

Behöver jag säga att jag pratade länge och väl med mannen, vilken historia han hade att berätta! Och så varm jag var i hjärtat när han slutligen klev av bussen som vi åkte med :love:
Av Sofie
sjalgalen skrev:När Daniel var liten träffade jag en finsk man på stan, han var inte helt nykter, men han grät när han såg hur fint D satt under min jacka! Han hade kommit hit som krigsbarn, och sade sig ha saknat sin mamma hela livet, därför tyckte han det var så vackert när min lille pojk fick vara så nära och slippa sitta i vagnen!

Behöver jag säga att jag pratade länge och väl med mannen, vilken historia han hade att berätta! Och så varm jag var i hjärtat när han slutligen klev av bussen som vi åkte med :love:
:heart:
Av Ponyo
sjalgalen skrev:När Daniel var liten träffade jag en finsk man på stan, han var inte helt nykter, men han grät när han såg hur fint D satt under min jacka! Han hade kommit hit som krigsbarn, och sade sig ha saknat sin mamma hela livet, därför tyckte han det var så vackert när min lille pojk fick vara så nära och slippa sitta i vagnen!

Här sitter jag och nästan gråter. :(
Användarens profilbild
Av Anva

och där kom tårarna.

Kan inte komma på några kommentarer men min mamma har gått från skeptisk till att hon blivit så såld på sjal(fast hon inte kan bära) att jag får inte en syl i vädret om nån frågar mig om sjal och hon är med. :heart:
Användarens profilbild
Av mörten
Jag vet inte om det är den finaste komplimangen, men det var iaf häftigt:

Vi bodde på landet och jag var ute och gick med N på magen i trikåsjal och jycken i koppel längs en landsväg. Det kommer en mötande bil och jag ser att föraren får stora tefatsögon när hon ser oss, hon tvärnitar och backar tillbaka till oss (jag blev ganska rädd, för det var ingen jag kände igen). När hon kommer i ögonhöjd med oss så håller hon en lång halvviskande - hon såg att N sov :D - föreläsning om att det var så bra med sjal och att hon försökte få sin höggravida dotter att skaffa en men att dottern inte ville. Hon frågade efter mitt nummer och undrade om dottern fick ringa. Det fick hon ju, men dottern hörde aldrig av sig...
Det var ganska häftigt att få någon att tvärnita med bilen bara genom att synas :lol:
Av Hell Cat
Jag har aldrig fått någon sur eller dum kommentar utan de flesta brukar titta och le när de får syn på Arvid bak på ryggen. Och de som säger något kommenterar ofta att han ser ut att sitta så bra där bak och att han ser nöjd ut. :D
Jag har väl iofs fått långa blickar efter mig ibland och det känns inte alltid som om de människorna är så positiva men det bjuder jag på ;)
Av Hell Cat

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?