Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Idag gjorde jag en väldigt kreativ sjalknut. Det blev något slags omslutet kryss på sidan. Jag hade Hjalmar på ryggen i en omsluten ryggsäck när jag gick och hämtade på dagis. På vägen hem blev han sur, så väl hemma så skulle jag hasa fram honom och ta lös honom. Men när jag hade hasat fram honom så blev han så nöjd, och då hade jag ju fortfarande sjalen runt honom och hade fått den knuten som brukar sitta över bröstet upp på axeln. Så jag tog de andra två sjaländarna och gjorde något slags kryss runt honom och mellan benen. Det blev väl så där lagombekvämt för mig, men han blev väldigt nöjd :shock: och jag kunde greja runt lite ute på gården med flickorna i typ en kvart till.

När gör ni kreativa sjallösningar??
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag brukar fråga om vi ska ta med sjalen och när J inte vill det är det viktigt att jag har en av mina långa halsdukarssjalar. Med en lång halsdukssjal fixar vi nämligen torsoknytning inne i affären titt som tätt, när trötta treåringsben inte orkar gå längre :tumup:
Användarens profilbild
Av zero.sara
glis skrev:Åh, du tror inte att du kan fixa bild på en sådan Zsara?
Ska försöka fixa det :tumup:
Användarens profilbild
Av UWO
zero.sara skrev:Jag brukar fråga om vi ska ta med sjalen och när J inte vill det är det viktigt att jag har en av mina långa halsdukarssjalar. Med en lång halsdukssjal fixar vi nämligen torsoknytning inne i affären titt som tätt, när trötta treåringsben inte orkar gå längre :tumup:
:tumup:
Användarens profilbild
Av UWO
Min lösning är inte direkt kreativ utan fullständigt nödvändig. En vanlig trikåknytning men med barnet framåtvänd. Det är nämligen det endaste sättet lille herrn i huset kan öht tänka sig att åka sjal.
(och jag har CrazyMagpie som mitt vittne! :this: Tro mig, jag har försökt rygg, höft, trikå, uppåträtt, manduca, mei tai samt ringsjal... inget annat fungerar).

Såhär sjalar vi just nu:
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5627_s.jpg
Av sjaltokan
UWO skrev:Min lösning är inte direkt kreativ utan fullständigt nödvändig. En vanlig trikåknytning men med barnet framåtvänd. Det är nämligen det endaste sättet lille herrn i huset kan öht tänka sig att åka sjal.
(och jag har CrazyMagpie som mitt vittne! :this: Tro mig, jag har försökt rygg, höft, trikå, uppåträtt, manduca, mei tai samt ringsjal... inget annat fungerar).

Såhär sjalar vi just nu:
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5627_s.jpg
:fnissa:

Ser inte 100 % optimalt ut för dig, hoppas han snart kan tänka sig åka på ryggen istället. :heart:
Av joannaoj
"Kreativast" var jag nog på BB (där vi var tvungna att stanna i sex dagar). Jag hade en trikåsjal, men hade inte ens försökt lära mig knyta. Tanten i butiken sa att det är knixigt att visa på en stor gravidmage, så min man fick pröva istället. Och båda glömde vi bort hur det var man gjorde. Omslutet kryss med trikåsjal är inte något man gör på instinkt, precis. Nåja, jag skulle minsann ha min unge i sjal, för hon skrek nästan hela tiden, och inte var det något sovande 16-20 timmar i dygnet för henne inte. Snarare så många vakentimmar. Jag knöt något slags kryss, pillade in henne vågrätt genom krysset, och där fick hon ligga. Benen stack ut, huvet stack ut, och vingligt var det, så självklart fick jag hålla om henne hela tiden. Men hon blev lugn, hon fick vara nära, det var varmt och skyddat, och jag fick det lite lättare än om jag hade burit henne med armarna hela tiden.

Nuförtiden brukar jag rätt ofta hitta på egna knytningar, eller blanda olika instruktioner efter våra egna behov. Men det är så små skillnader från de vanliga knytningarna att de nog inte är intressanta att skriva om här.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?