Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lotten
Liv älskar sina sjalar och sover så gott så gott i dem, eller sitter och tittar nöjt. Ja, sålänge jag går. Om hon sover riktigt djupt kan hon eventuellt tänka sig att jag sitter men annars är det stört omöjligt. Det är så frustrerande!
:hopmad:

Ibland tänker jag att nu får hon sitta där ändå! Fast hon protesterar! Men, det går ju inte. Det känns inte bra. Så hon får komma ut fast jag ser att hon är jättetrött och gnällig och hade behövt åka sjal en lång stund till. Suck!

Hur gör ni? Kan ni sjala sittande? :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
Sittande på buss eller tunnelbana - ja. Sittande i soffan. Nja. Maken lyckades faktiskt äta lunch med M i sjalen i lördags men det var nog ett undantag. Det gungar ju inte då.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Bara om hon sover hårt, inte när hon är vaken. Möjligen en liiiten stund när hon är precis nyvaken kan det gå i och för sig. Eller på en buss där hon sitter så hon kan titta ut genom fönstret, då går det rätt länge (om man skumpar upp och ned varje gång den stannar för ett rödljus eller på en hållplats :Hahaa: ).

Om hon sover och vaknar till av att man sätter sig kan det gå att söva om genom att sätta sig längst ut på soffkanten och gunga fram och tillbaka tills hon sover djupare.
Av Ponyo
När Ville var under halvåret så brukade jag sätta mig på en buss för att få vila benen.
Men senare gick det bättre. Då gick vi upp och vaggade när han vaknade till lite.
Användarens profilbild
Av sacha42
Nä, Leo vill inte att mamma sitter :|
Men jag har laptopen på köksön och surfar där medans jag dansar/gungar :lol:
Av Enid
Bubbi skrev:När Ville var under halvåret så brukade jag sätta mig på en buss för att få vila benen.
Men senare gick det bättre. Då gick vi upp och vaggade när han vaknade till lite.
:fnissa: Kom på att det kunde tolkas fel, det är alltså ett igenkännande fnissande.
Senast redigerad av Enid den mån mar 22, 2010 23:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melon
För mig funkade det bra att knyta längre upp för då trycktes inte bebisen ihop lika mycket. Att jag sen fick ett bebishuvud precis under min haka gjorde inget, jag kunde ju sitta :vågen: Har du testat att knyta högre?
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag knyter henne högt upp och går omkring tills hon somnat sen sitter jag och kniper med rumpan så att jag gungar lite upp och ner om hon börjar gnälla. så går det oftast.

Daniel har flera kvällar suttit och jobbar med henne i sin BB.
sacha42 skrev: Men jag har laptopen på köksön och surfar där medans jag dansar/gungar :lol:
jag står vid köksbänken med spotify på och surfar när hon är extra grinig eller jag extra otålig ;-)
Av Lotten
melon skrev:För mig funkade det bra att knyta längre upp för då trycktes inte bebisen ihop lika mycket. Att jag sen fick ett bebishuvud precis under min haka gjorde inget, jag kunde ju sitta :vågen: Har du testat att knyta högre?
Nej, det har jag inte gjort. Det ska jag pröva!! Tack för tipset! :D
Av Lotten
Emma_oh skrev:Jag knyter henne högt upp och går omkring tills hon somnat sen sitter jag och kniper med rumpan så att jag gungar lite upp och ner om hon börjar gnälla. så går det oftast.

Daniel har flera kvällar suttit och jobbar med henne i sin BB.
sacha42 skrev: Men jag har laptopen på köksön och surfar där medans jag dansar/gungar :lol:
jag står vid köksbänken med spotify på och surfar när hon är extra grinig eller jag extra otålig ;-)
Det gör jag också men det märker hon den lilla knasmajan. :shock: Protest, protest. Mamman ska gå omkring eller plocka ur diskmaskinen, då är jag nöjd. :roll:

Jag blir så full i skratt åt alla knep. Knipa med rumpan. :lol: Vilka buns of steel vi kommer att få. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Dingo
Din mamma skrev:Sitta på en pilatesboll och gunga? :hmm:
:tumup:
Av Lotten
Dingo skrev:
Jag har ju faktiskt en gammal pilatesboll någonstans. Det ska jag pröva. Har ni gjort det Din mamma och Dingo?
Användarens profilbild
Av pocahontas
Dingo skrev:
vilken bra idé!!
Användarens profilbild
Av Din mamma
Lotten skrev:
Dingo skrev:
Jag har ju faktiskt en gammal pilatesboll någonstans. Det ska jag pröva. Har ni gjort det Din mamma och Dingo?
Jag har inte gjort det, men jag har läst om det någonstans :hmm: Jag har ingen pilatesboll, men har funderat på att skaffa en av den anledningen 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?