Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7818619
Det var söndag kväll 21 feb, jag hade beställt en gauze på deras websidan, www.smaknyten.se.
Efter precis 5 min lyckades (eller olyckades!) att hitta precis samma sjal med 250 kr mindre på en bristisk websidan.

Så skickar jag en emajl till "info@smaknyten.se" och ringer i samma tid på 3 av deras telnr och får ingen svar! Och ringer och ringer och skicker jag massa emajls , absolut ingen svar! Men jag hade redan betalt!

Tisdag 23 feb fick sjalen som jag absolut inte ville ha och blev så sur och skicker den tillbaka som rekom.brev. (what a waste of money!!!) Efter en vecka det är ingen som kommer att hämta den från Okq8 :? (Jag minnst perfekt på deras hemsidan stämde "öppet köp 14 dagar". Alltså jag hade skickat efter några timmar!)

Och nu, idag, deras websidan www.smaknyten.se finns inte längre!

Man kan se att företagen finns här
http://www.121.nu/onetoone/foretag/sma- ... ndelsbolag
eller
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... sult=False
o.s.v. på internet.

Jag vill veta, är jag den absolut enda tjej som var så dum att köpa från dem ?

Är det någon som känner Therese Ranvert i Kristianstad?

Jag är precis 135 mil ifrån henne :cry:
#7818682
Tack tack! Det känns lite bättre att lära det :)

Förstår ni vad konstigt att dem vill inte svara på jobbtelefon, mobil, hemtelefon! På emajl alltså!

Och jag som tänkte att bara i Rumänien man kan ha ett problem typ "ignored" :wink:
#7819403
vad jobbigt :evil: Jag beställde en gås genom dom för 2 år sedan, kommer ihåg att dom ringde mig om något, tror det var att jag hade köpt en gås på rea som dom inte hade inne men som ändå fanns i webshopen men jag fick den till ändå utan problem :hmm:
#7819504
Absolut ingen risk, man kan inte handla från dem längre för att de finns inte nu! Försvunnit

Prov bara att öppna http://www.smaknyten.se/

Men varför har de sagt ingenting till mig, ingenting...

Jag hade en gång en situation likadan med http://www.mammabarn.se/ men Gud, Scharlotta, eller Lotte hon var så snäll och svarade så fort så jag skickade en fråga. Så naiv jag är, jag trodde att alla är så snälla som hon är... De är faktisk i den här branch, i Sverige, i UK, i USA! De är alla mammor med barn och alla vet att det är svårt när man bor lååång ifrån en sjal-affär och frakten kostar varje gång, så vi förlorar pengarna med varje försök som inte lyckas.

Jag ber jätte mycket om ursäkta om min svenska, jag är på väg och jag har lärt mycket på SB! (tack Lenaskå och Mari-tres)
#7819856
beve skrev:Absolut ingen risk, man kan inte handla från dem längre för att de finns inte nu! Försvunnit

Prov bara att öppna http://www.smaknyten.se/

Men varför har de sagt ingenting till mig, ingenting...

Jag hade en gång en situation likadan med http://www.mammabarn.se/ men Gud, Scharlotta, eller Lotte hon var så snäll och svarade så fort så jag skickade en fråga. Så naiv jag är, jag trodde att alla är så snälla som hon är... De är faktisk i den här branch, i Sverige, i UK, i USA! De är alla mammor med barn och alla vet att det är svårt när man bor lååång ifrån en sjal-affär och frakten kostar varje gång, så vi förlorar pengarna med varje försök som inte lyckas.

Jag ber jätte mycket om ursäkta om min svenska, jag är på väg och jag har lärt mycket på SB! (tack Lenaskå och Mari-tres)
Trist situation! Kanske har de gått i konkurs? Får du tillbaka sjalen i alla fall så du inte blir utan både sjal och pengar?

Du behöver verkligen inte be om ursäkt för din svenska! Vi förstår vad du menar och du kommer bara bli bättre och bättre ju längre tiden går :-)
#7819866
Beklagar.. jag hade inte heller varit misstänksam. Som du säger, man tror ju att "alla" är ärliga och raka, mammor själva osv. Jätte tråkigt.
Jag tycker du ska polisanmäla! jag blev blåst på Blocket, en köp&sälj-site, och fick rätt!
#7820210
"8 mars. Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal." Det menar att sjalen kommer tillbaka till mig snart och jag har förlorat 101 kr (rekom brev) + 45 kr för frakt när jag har köpt den + att det var så dyr och jag ska alldrig få chans att återlämna den...

En återsäljare från UK har just skrivt till mig att hon användar sina sista gauzar bara som tävlingpris och att hon hade fått dem gratis. Alltså...

Ja ja, "små knyten" är kanske i konkurs... jag måste glömma allt och njuta 2 sjalar i samma färg och tyg :wink:

Tack för snälla svaren, snälla mammor! Här var första gång i livet jag har läst och skrivt på en forum! Tack för att ni gör mig känna en del av gruppen (community vill jag säga!) :vågen:
#7820229
beve skrev: jag måste glömma allt och njuta 2 sjalar i samma färg och tyg :wink:

Tack för snälla svaren, snälla mammor! Här var första gång i livet jag har läst och skrivt på en forum! Tack för att ni gör mig känna en del av gruppen (community vill jag säga!) :vågen:
:heart:

Du kan ju prova att sälja den ena, eller byta den mot nån annan :tumup: Vad är det för färg förresten? 8)
#7820253
Söker man på Terese Ranvert på Google får man bl.a den här träffen http://www.buf.kristianstad.se/svalan/boet.html . Du kan ju alltid testa ringa dit.

Hoppas du hittar en bra lösning.
#7820796
Sockertopp skrev:Söker man på Terese Ranvert på Google får man bl.a den här träffen http://www.buf.kristianstad.se/svalan/boet.html . Du kan ju alltid testa ringa dit.

Hoppas du hittar en bra lösning.
Jag har ringt henne nästan varke dag på alla 3 telnr som finns på www.hitta.se (hon är den enda Terese Ranvert i hella Sverige). Det är ingen som svarar.

Tack jag ska prova ringa ringa här också!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?