Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Brukar era bebisar låta som små gnyende hundvalpar i sjalen?

Emma har en förmåga att ha en massa "må bra ljud" och det har gett oss en del underliga blickar av folk ute.
Tänker särskilt på den gång jag skulle handla garn inne på Yll och Tyll här i Uppsala för ett par veckor sedan och framför mig stod en något äldre dam. Först tittade hon lite så där i smyg på det som lät innanför min tröja, men till slut gick det inte att undgå att hon stirrade. Skulle gärna velat veta vad hon tänkte, hon verkade nästan tro att det var ett djur :hmm: :ooops: i sjalen.

Vad får ni för reaktioner?
Av Abunai
När Aksel var liten så andades han väldigt ljudligt i sjalen, liksom snarkade. Då var det många som tittade, eftersom man inte såg vad det var man hade där när de är så små. Någon sa till mig "är det ett barn du har där i??" men annars tittade de bara. Jag undrar om de verkligen kan tro att man har ett djur där i. :hmm: :lol:
Användarens profilbild
Av Din mamma
Hehe, Sigge brukade ofta snarka när han var pyttig och låg i sjalen, då fick jag lite underliga blickar. Framför allt medan han var liten nog att knappt synas.

Under en period satt han och småsjöng på ryggen jämt "lalalalala" och folk jag mötte såg ju inte att han satt där, de såg bara mig. Jag funderade på att skaffa en tröja med trycket "Nej, det är inte jag som sjunger" eller nått. :lol:

Numera sitter han gärna på ryggen och säger "Hejhej!" till förbipasseran, och om de inte uppfattar att det sitter ett barn på mitt rygg ser de lite konfunderade ut. :oops:
Av hedvigmamma
"Den är inte gammal den", har jag hört hur många ggr som helst, senast igår fastän hon nu är 3 mån. Tror kanske folk associerar till vård av prematura. O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
Användarens profilbild
Av mimpen
En dam i kyrkan trodde jag bar en nalle åt min dotter... :roll: Fast det var ju söt-Hjalmar i sin nalle-fleece-overall... :fnissa:

När folk tittar brukar jag lätta lite på sjalkanten så de ser min finfina bäbis. Honom visar jaag gärna upp för allt och alla, och så slipper de fundera!
Användarens profilbild
Av Din mamma
mimpen skrev:En dam i kyrkan trodde jag bar en nalle åt min dotter... :roll: Fast det var ju söt-Hjalmar i sin nalle-fleece-overall... :fnissa:

När folk tittar brukar jag lätta lite på sjalkanten så de ser min finfina bäbis. Honom visar jaag gärna upp för allt och alla, och så slipper de fundera!
Ja, visst är det härligt när alla vill titta? :fnissa: Jag minns hur folk typ stannade på stan, lade huvudet på sned och sa "ååååååh, beeeeeeeebis!" när Sigvard var nyfödd i sjalen. Man kan ju bli mallig för mindre.
Användarens profilbild
Av Sanna81
hedvigmamma skrev:"Den är inte gammal den", har jag hört hur många ggr som helst, senast igår fastän hon nu är 3 mån. Tror kanske folk associerar till vård av prematura. O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
Aha, är det så folk tänker när de kommer fram på ica och talar om att man inte ska vara ute bland folk med så små (vi tyckte inte att vi var sååå hemskt oförsiktiga som gick till närmaste ica med en frisk sjuveckorsbebis eller vad hon var då)
Användarens profilbild
Av mimpen
Sanna81 skrev:
hedvigmamma skrev:"Den är inte gammal den", har jag hört hur många ggr som helst, senast igår fastän hon nu är 3 mån. Tror kanske folk associerar till vård av prematura. O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
Aha, är det så folk tänker när de kommer fram på ica och talar om att man inte ska vara ute bland folk med så små (vi tyckte inte att vi var sååå hemskt oförsiktiga som gick till närmaste ica med en frisk sjuveckorsbebis eller vad hon var då)
Äsch,j ag tror bara de tycker det äre n pyttebäbis. En 3-månaders är ju pytteliten om man inte ser småbäbisar så ofta liksom.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Och jag trodde vår granne sjalade en liten bebis när det gnydde innanför hans jacka men det var en hundvalp han hade där. Snacka om insnöad... :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
:rofl: Pungdjur!! :Hahaa: Den liknelsen var nog ny för mig tror jag :fnissa:
mimpen skrev:En dam i kyrkan trodde jag bar en nalle åt min dotter... :roll: Fast det var ju söt-Hjalmar i sin nalle-fleece-overall... :fnissa:

Mmm, den har jag hört; Har du en docka på ryggen?! sagt av en tant som hade en stickad tröja på sin hund :lol:
Användarens profilbild
Av Din mamma
mari_tres skrev:

Mmm, den har jag hört; Har du en docka på ryggen?! sagt av en tant som hade en stickad tröja på sin hund :lol:
Du ba; Har du en bebis i koppel?!
Användarens profilbild
Av Scilla
Din mamma skrev:
mari_tres skrev:

Du ba; Har du en bebis i koppel?!
:Hahaa:
Av Sofie
hedvigmamma skrev:...
... O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
:rofl:
Användarens profilbild
Av telistant
Sofie skrev:
hedvigmamma skrev:...
... O så snubben på vårt lokala konsum: "Såg nåt som påminde om dej idag på TV, australiensiska pungdjur."
:rofl:
:shock: :rofl:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?