Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilyanna
Hej!

Jag sitter o funderar på en Beco Butterfly till mig och sonen som är 5 månader...BB tar knäcken på ryggen nämligen.
Men, passar becon mig som är 1,60 kort och väldigt smal..framförallt smal över axlarna?

Har hittat en ny beco för 950:- med frakt, är det ett bra pris?

Tacksam för svar!
Av Ponyo
Jag har för mig att jag läst att smalaxlade personer gillar Beco 4th gen bättre än Beco Butterfly. Men oavsett vad du väljer så tror jag att du kommer gilla Beco bättre än bb.
Jag själv gick över från bb och sladdrig trikåsjal till en patapum, och trots att patapumen sitter skitdåligt på mig så kändes den ändå bättre än bb.
Av Ponyo
lilyanna skrev:Tack för era svar!

Kändes som att priset var så bra att jag inte kunde motstå, så nu har jag beställt en Beco Butterfly II :-)
Gjorde du helt rätt i. Det är så skönt att kunna svinga upp barnet på ryggen direkt. :tumup:
Vad blev det för mönster?
Av lilyanna
Bubbi skrev:
lilyanna skrev:Tack för era svar!

Kändes som att priset var så bra att jag inte kunde motstå, så nu har jag beställt en Beco Butterfly II :-)
Gjorde du helt rätt i. Det är så skönt att kunna svinga upp barnet på ryggen direkt. :tumup:
Vad blev det för mönster?
Hade helst velat ha Avery, men då va det fullpris som gällde o det är jag för snål för. Så det blev en beige med 2 ugglor på, passar både mig och maken :)
Av lilyanna
SQ skrev:Tack! :) Men jag hittar inte någon Beco til det priset? Vilka mönster gällde det?
Det fanns bara 3 färger, blå med ugglor, rostfärgad med ugglor eller beige med ugglor...lägg selen i kundkorgen, sen får du gå till kassan och logga in/skapa konto om du inte har ett där...sen kommer det rätta priset upp.
Av lilyanna
SQ skrev:Aha, är det så man gör! :D *springer och handlar* Visserligen inte alls mina färger, men till det priset så... Den grå med ugglor är rätt så fin.
Ja, helst hade jag velat ha en Avery, Ryan eller den nya Sky...men jag är för snål för att betala fullpris.
Är becon så bra som det sägs nu då?
Av lilyanna
SQ skrev:Den är super! Jag vill helst ha en svart, eller en Pony Express igen, ångrar så att jag sålde den. Den hade varit super att ha nu med overall och allt.
Det finns en begagnad pony express på tyska ebay om du vill ha en sån.
Användarens profilbild
Av Lindajv
Hej! Jag tror också att du kommer att trivas med din Butterfly. Jag sålde min för någon månad sen, men nu när jag såg det här kände jag mig tvungen att beställa en igen :D . Vilket bra pris! Å jämfört med Babybjörn tycker jag att den känns som himmelriket.
Användarens profilbild
Av Lindajv
SQ skrev:Jag kunde heller inte låta bli att beställa, så nu väntar jag med spänning.
Vilken tog du då? Sitter också och väntar med spänning. Jag tog Rost. Kunde välja färg hur lätt som helst, lite konstigt. Brukar ta evigheter för mig, men det kändes som att det brann i knutarna!
Användarens profilbild
Av Lindajv
SQ skrev:
Lindajv skrev:
SQ skrev:Jag kunde heller inte låta bli att beställa, så nu väntar jag med spänning.
Vilken tog du då? Sitter också och väntar med spänning. Jag tog Rost. Kunde välja färg hur lätt som helst, lite konstigt. Brukar ta evigheter för mig, men det kändes som att det brann i knutarna!
Sky fick det bli. :)
Trevligt! Då tror jag att vi alla valde olika :D . Jag vill att min ska komma nu! Ångrar lite att jag sålde min, då jag tyckte bättre om att bära på ryggen med Butterflyen än de andra jag testat. Tror att jag är felkonstruerad på något vis, då jag inte får till ryggbärande ens med sele :(
Användarens profilbild
Av Lindajv
SQ skrev:
Lindajv skrev:
SQ skrev:
Lindajv skrev:
Sky fick det bli. :)
Trevligt! Då tror jag att vi alla valde olika :D . Jag vill att min ska komma nu! Ångrar lite att jag sålde min, då jag tyckte bättre om att bära på ryggen med Butterflyen än de andra jag testat. Tror att jag är felkonstruerad på något vis, då jag inte får till ryggbärande ens med sele :(
Men vad är det som är svårt att få till? Kanske kan hjälpa dig lite? :heart:
Jag tycker Butterfly är ganska svår på ryggen med barn över året. Det är svårt att få midjebältet riktigt tight tycker jag. Rumpan vill liksom ned mellan bältet och mig. Men jag vill testa igen, eftersom det blir så bökigt med vinterkläder på både mig och 2åring som vill ned och leka i snön.
Vad snäll du är :heart: Jag vet inte vad som är problemet riktigt. Jag tycker alltid att det känns i axlarna när jag bär på ryggen och gör det inte det så gör det ont i ryggen. Jag får ibland gå framåtböjd för att kompensera och det förstår jag ju att det är fel! jag har testat att ha midjebältet högre ner, lägre ner, tightare och lösare. Detsamma har jag gjort med bröstspännet och axelbandet. När jag bär på mage har jag bältet ganska högt upp och axelremmarna i kors (har en Beco 4th just nu). Var brukar du ha ditt midjebälte? Å hur tight har du axelbaanden? Lite svåra frågor kanske..
Användarens profilbild
Av Lindajv
Tack för dina tips! Jag ska testa så fort jag får den. Jag har en 15- månaders på 14 kg, så jag gissar att jag ska ta bältet lite längre ner. Sen ska jag mixtra lite med inställningarna då. Hoppas det blir bra, han börjar kännas på mgen också tycker jag!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?