Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av selmama
När bär ni era små?
Bär ni ute? Eller åker de vagn ute och bärs mest inne? Bärs de till sömns?
Nyfiken.
Användarens profilbild
Av millla
Jag bar mer när dottern var mindre och då både ute och inne, och till sömns vid behov. T.ex. då det var bökigt att ha vagn med sig, i folksamlingar, i terräng, eller när jag inte orkade ta vagn med mig. Inne när jag behöver pyssla med annat och samtidigt ha bebis med sig eller när bebis vill vara nära, nära hela tiden. Och till sömns, eller bara för att det är så mysigt.
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär när jag:
är ute, (använder inte vagn)
går ner och tar hand om tvätten (om inte någon annan, storebror eller pappa roar under tiden)
har en grinig unge som inte vill vara själv eller tycker storebror busar för mycket

Jag bär sällan med intentionen att hon ska somna hemma men det händer ju att hon gör det. Hon sover inte så bra i vår säng och eftersom jag mest bär på ryggen så är det svårt att få ner henne från ryggen och ner i spjälsängen utan att hon vaknar.
Användarens profilbild
Av carro83
Jag skulle nog gärna bära mer än jag gör!
Ute använder vi oftast vagn...klarar inte av att bära och jag oftast går till affären!
Men på promenader som inte bär till affären bär jag ibland!
Inne bär jag oftast på ryggen när jag måste göra något och han vill vara hos mig!
Ibland bär jag för att somna just för att han gillar att somna så! (och dessutom somnar han mycket snabbare så)
Och självklart bär jag för att det är mysigt ibland!=)
Användarens profilbild
Av mimpen
Hjalmar (6veckor) bär jag typ jämt. Inomhus, när han ska sova, när vi är ute. Ja. Jämt. Jag räknar med att fortsätta bära honom länge framöver. E behöver ofta åka vagn (io alla fall om vi har för avsikt att komam fram nångång...), så då får lillebror åka sjal.

AH som var 13 månader när hon kom bar jag också mycket. Ett par timmar dagtid, samt när hon skulle sova och alltid ute.

E var 15,5 månader när hon kom. Henne bar jag när hon skulle sova och delvis utomhus. Hon var mycket tyngre, och sen blev jag gravid och kunde inte bära alls.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Bär ofta ute, då lilleman inte uppskattat vagn förrän nu.

Bär inne när han är gnällig, eller ska sövas eller ska komma undan syskonen :loving:

Medan jag lagar mat, dammsuger, byter blöjor på de andra, går på toaletten, läser läxor med de äldsta....

Och framför allt: FÖR ATT DET ÄR SÅ MYSIGT!!! Tack Zandrama för att du introducerade mig i sjalvärlden! :wink: :vågen:
Användarens profilbild
Av brisea
Jag bär E, 14 månader, där det är besvärligt att ha med vagn, t ex när jag följer sonen till skolan och när jag ska ta bussen till stan. Jag bär när vi är på resande fot, på flygplatser, tåg osv. Hemma bär jag när hon är trött och gnällig och jag ändå behöver få saker gjorda, t ex städning, tvätt, fixa middag. Om hon är sjuk eller ledsen och vill vara i famnen mycket bär jag också.
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag sjalar Mio typ hela tiden. Förutom på natten när vi sover och vid blöjbyten.
Har ingen vagn.
Användarens profilbild
Av Amaltea
Jag bär E, 1½, när jag har hushållsgöromål som bara inte KAN vänta längre och hon står och drar mig i byxbenen och vill UPP NUUUU!

Sedan funkar selen som resrevvagn när vi är ute på stan med båda barnen, om L, 3½, behöver vila benen en stund i vagnen så får L åka på min rygg. Och på skogspromenader förståss, L går inga länga sträckor ännu.

L bärs i princip aldrig han väger nästan 20 kg. Är vi bara ute han och jag så tar jag hellre med mig en sulky som backup vid trötta ben än en sele.
Användarens profilbild
Av Sanna81
Hittills bär vi Agnes, drygt 2 veckor, mest i famnen, men utomhus åker hon sele eller sjal. Någon eller en par gånger per dag blir hon buren inomhus också- oftast för att vi vill kunna göra något med händerna båda två- tex städa, eller för att vi får för oss att det är trevligt att äta med två bestick båda två samtidigt.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Aldrig längre. När Disa drar mig i benen när jag lagar mat säger jag att hon kan får sitta på min rygg men det vill hon aldrig. Jag minns inte när jag bar senast. :hmm:

Edit: Förutom i armarna då, det gör jag jämt.
Användarens profilbild
Av busflickan
Inte lika ofta längre. Men när R vill vara nära och jag är upptagen. Oftast vill hon dock inte (Nej är ett mycket populärt ord här hemma :roll: ) samt på ställen där vagnen inte funkar. Om R får välja så åker hon vagn eller går själv. När jag inte har tid att gå i Ronjas takt (våra 5 minuter till dagis blir raskt en dryg timme :whut: ) så åker hon vagn. Vilket innebär att hon börjar gå själv och när det blir bråttom så sätter jag henne i vagnen och går.

När hon var liten så bar vi jämt! Inne, ute, till sömns, när hon var vaken, när hon sov. Då hade hon kroppskontakt dygnet runt utom de korta stunder då det var omöjligt, typ blöj och klädbyten och de skedde under gallskrik.
Av mulle_80
just nu bär jag varje gång vi ska rasta hundar (när vi går ut och gör andra saker också)
orkar inte släpa ut vagn i snön.
sen inne när han vill bli buren.
enstaka tillfällen när han inte kan somna i sin säng så får han somna i sjal.

min lilla mr T är 10 månader.
Användarens profilbild
Av lotte
Jag bär när det behövs. Nu är barnet 5 år så hon har starka ben själv som hon använder under större delen av dagen, men likväl orkar de inte gå en mil per dag. När orken tryter knyter jag upp henne. Har hon, likaväl som jag, haft behov av att vara nära en längre stund så är det lättare med sjal än att konka runt i armarna. Den nära fysiska kontakten läker också när det t ex har varit jobbiga undersökningar på sjukhuset.
Användarens profilbild
Av Grönöga
Alltid, höll jag på att svara, men kanske inte riktigt. Bär inne när lillen tröttnat på att krypa och mest är ilsk och trött och vi inte riktigt har tid att lägga honom på minuten. Bär ofta ifall vi är ute också, har en vagn men den används mest ifall det ska handlas mat och behöver lastutrymme. ifall vi åker tåg så bär jag, och ifall vi ska åka iväg med bilen och handla någonstans så är det också alltid sjalen som gäller..

och den store bär vi fortfarande ibland, ifall vi ska gå i skogen eller så. men han väger ändå 20 kg och är ca 110 cm lång så..

Det jag tycker är jobbigt däremot är att när jag äntligen lyckats få till ett bra ryggknyt så blir det för kallt, klumpigt med ytterkläder att bära på rygg.. :roll:

Inser nu när jag sitter och skriver att oj vad vi bär mycket egentligen :siishah: :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?