Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Hejsan!

Ni som bär på ryggen, vilken typ av sjal har ni och hur knyter ni? När kan man börja ha barnet på ryggen?
Funderade mycket på det för ett par år sedan,när jag bar minste man i sjal och nu när jag väntar nästa skulle det vara intressant att "utveckla" bärandet mera.

MVH/Frågvis Sussie som längtar efter att få ta fram sjalen igen. :wink:
Användarens profilbild
Av binaem
jag bär Minou som är 3 månader sedan ngn vecka. Har knutit 2 omslutna kryss som känns mest stadigt men annar i becon då det ännu känns lite ostadigt att få upp henne. Även när jag bar de stora föredrog jag denna knytning då den var mest avlastande
Användarens profilbild
Av mari_tres
Då jag bär lillebror (tre månader idag :loving: ) på ryggen så använder jag en Wrapsody bali stretch, och omslutet kryss. Har provat att bära i en beco butterfly men då är han inte nöjd någon längre stund av nån anledning.

Kan rekomendera att gå på sjalträff för att få till ryggknytningen bra!
Av Lenaskeå
mari_tres skrev:Då jag bär lillebror (tre månader idag :loving: ) på ryggen så använder jag en Wrapsody bali stretch, och omslutet kryss. Har provat att bära i en beco butterfly men då är han inte nöjd någon längre stund av nån anledning.

Grattis Lillebror!! :confettismiley:
Användarens profilbild
Av loppatoppa
mari_tres skrev:Då jag bär lillebror (tre månader idag :loving: ) på ryggen så använder jag en Wrapsody bali stretch, och omslutet kryss. Har provat att bära i en beco butterfly men då är han inte nöjd någon längre stund av nån anledning.

:confettismiley: ser att lillebror hos er och hos oss är nästan lika gamla :) 0905 stämmer iaf! Sedan är lillebror här lite äldre, f den 6/5.
Senast redigerad av loppatoppa den ons aug 26, 2009 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sussry
loppatoppa skrev:

:confettismiley: ser att lillebror hos er och hos er är nästan lika gamla :) 0905 stämmer iaf! Sedan är lillebror här lite äldre, f den 6/5.

GRATTIS TILL LILLEBRÖDERNA! :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Jag testade att bära på rygg när A var ca 5 månader, i omslutet kryss i min Hopediz, vävd sjal. Sen dröjde det innan jag fick till det men nu tycker jag att det är bra! Omslutet kryss är favoriten igen nu, fast jag knyter på höften istället för i midjan. Ett tag gillade jag tibetansk ryggsäck och ett tag omsluten ryggsäck.
Användarens profilbild
Av sparkler
När J var 2 1/2 mån åkte han på ryggen för första gången. Och då i början tyckte jag det funkade bäst med trikåsjalen. Hade en mam-eco som är relativt stadig då mest.
Användarens profilbild
Av sussry
Tack för alla bra tips. Det är så skönt med er på forumet, man får svar på det mesta
:tumup: :vågen: .
Användarens profilbild
Av emindy
Jag fick inte till ryggknyten i början så det blev mest att jag körde på mei-tai tills för några veckor sedan när det äntligen "satt" med shbc. Jag använde då en hemmasydd långsjal.
Liten är nu 7½ månad men hon har åkt mei-tai på ryggen sedan hon var kanske 4-5 månader?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?