Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sinomamma
Hejsan allihopa!

Jag väntar mitt andra barn och ev. blir det planerat kejsarsnitt igen. Första barnet började jag bära med trikåsjal när hon var ca 1 månad. Nu skulle jag gärna vilja ta med sjalen redan till BB men är det någon idé? Jag hade inte så väldigt ont efter snittet men kan inte riktigt tänka mig in i hur det skulle vara att bära i sjal de första dagarna. Är det nån här som har erfarenhet så vill jag gärna veta!

/Johanna
Användarens profilbild
Av Keke
Jag är snittad och bar inom de första dygnen, inte första dygnet med tvillingarna (jag var för dålig för det) men sjalen var till stor hjälp även när man satt i sängen tycker jag + att man kunde hålla sig i ordentligt med båda händerna när man var uppe och gick.

Du får knyta sjalen lite högre upp bara så den inte trycker på ömma punkter.

Lycka till :D
Av liten06
Som ovan skrivit så sitter ju snittet långt ner och en nyfödd är ju liten så det borde inte vara något problem att knyta ovanför.
Men provgå ordentligt först så du vet att du i alla fall är relativt stadig och inte ramlar.
Användarens profilbild
Av sussry
Hej!
Det går bra att bära. Fick prova (visserligen hade de bara korta sjalar) på neonatal med mina tvillingar ett par dagar efter snittet.
Användarens profilbild
Av Tootz
Hejsan :)

Jag säger som de andra.. det gick jättebra att sjala dagen efter snittet (blev snittad på kvällen); snittet sitter ju så långt ner :)

Lycka till :)
Av ele
Jag hade ont av mitt snitt länge men har aldrig känt något när jag burit i sjalen. Bar inte när hon var helt nyfödd för jag beställde sjalen efter vi kom hem från BB.
Användarens profilbild
Av Summer
lotusx skrev:Gick toppenbra att bära två dagar efter mitt planerade snitt. Snittet var långt under sjalen och stördes inte alls faktiskt.
Instämmer helt :tumup:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Låter ju bra det där, att troligtvis kunna bära t.ex dagen efter snittet! :app: Vad mysigt det ska bli att få bära pyttebebis i Sino igen!!! :D :loving:
Användarens profilbild
Av Siania
Har inte heller haft problem med att sjala efter snitt. Två dagar var E när jag knöt upp henne för första gången när hon var nere på BB på permis från neonatal. :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?