Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tutta
Jag och min mann har kjöpt tomt och ska gjöra en stuga :D . Och det fins MASSOR av små träd som vi ska röya bort. Och jag måste och vill hjälpa till. Men det blir ett problem för mig, för våran bebis vil inte sitta i vagnen, så jag kan bara hjälpa till när hon sover. Nu är hon 5,5 mnd och sover inte så jätte mycket länger.

Så jag tänkte om jag kjöper en sjal, kan jag ha henne på ryggen när jag hjälper till, för hon ska minsann bäras när hon är vaken :heart: .
Jag måste han en sjal som är säker så hon inte halkar ur när jag böyer mig ned till marken, och det kommer bli mycket upp och ned. Måste forsöka komma i håg böya på knäna :) . Den måste va konfortabel eftersom jag ska röra mig jätte mycket.

Kan ni rekomendera en sjal?
Av eamane
Grattis till tomten :)
Vad gäller sjal så är väl en vävd långsjal det bästa. En av mina favoriter är supertunna Hoppediz, men alla har sina favoriter. Det viktiga är nog att du hittar en färg/mönster som du gillar, för annars används den inte.
Ett annat alternativ är en ergonomisk sele och då är jag ingen hjälp ;) Jag vet att många gillar Manduca dock :)
Dock är det alltid att rekommendera en sjalträff så du får prova själv :)
Av Hell Cat
Babyn halkar inte ur sjalen om du knutit ordentligt! Då sitter babyn kanonbra. Däremot kan det vara lite jobbigt att lära sig ryggknyt om du aldrig använt sjal tidigare. Ett alternativ är en ergonomisk sele, det är bekvämt och det är lätt att få upp babyn i den. Och du kan bära både på magen och på ryggen med en sån också. Finns t ex Manduca, Patapum, Beco...

Om du ska köpa sjal tycker jag att du ska köpa en vävd sjal, eftersom hon redan är 5 månader så är hon ändå ganska snart för tung för trikåsjal. Det finns många olika märken, du kan läsa här på forumet om vad medlemmar tycker om de olika sjalarna: http://www.sjalbarn.se/forum/viewforum.php?f=45

Du kommer säkert få många andra bra svar, jag är en glad sjalnovis men jag har lärt mig mycket på den tid jag varit medlem här :heart:
Av sjaltokan
En vävd sjal (hoppediz, storchwiege, didymos, ellevill zara/jade, bebina mfl) eller kanske bättre för en nybörjare en ergonomisk sele (patapum, ergo, beco, manduca, angelpack, action baby carrier eller pikkolo).

Grattis till tomten och välkommen hit.. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?