Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anilov
Min söte lillebror har varit i Ghana och hade med sig en bärsjal åt mig (eller rättare sagt, han bad tygförsäljaren om hjälp, och de valde ett tyg och mätte till rätt längd, helt enkelt). Nu är det så att tyget är vaxat (100% natural wax! står det i nederkanten), och det var tydligen väldigt bra av någon anledning. Men jag undrar, ska jag tvätta tyget eller inte :hmm: . Fålla det måste jag ju göra innan jag börjar bära, men ska jag försöka se till att vaxet är kvar eller ska det bort? Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av anilov
Alltså det är inte vaxat som en vaxduk, det är bara en liten aning styvare än ett vanligt tyg, kanske lite, vad ska jag säga, mer vattenavstötande? Lite strävt, kanske? Det brode ju i och för sig göra att det häftar bättre fast i sig självt när jag rullar fast det (det räcker precis till torso-knytning) *funderar högt*
Användarens profilbild
Av anilov
Jo, det ju styvare än ett vanligt tyg, eller en vanlig sjal, men det är ju inte en vaxduk :wink: . Tvätta för hand kan ju funka för den här, den är ju inte så lång (men hur gör du med en långsjal om du tvättar den för hand :whut: . Badkar, eller?)
Det är med vaxningen, har inte det att göra med att det är batik färgat med vax?
Alltså att de färgat i olika färger i omgångar och maskerat med vax mellan färgbaden för att få fram mönstret?

Jag gissar på det iaf :D - och i så fall skulle jag definitivt tvätta tyget innan jag skulle bära i det! (och barnet eventuellt suga å sjalen... :roll: )
Användarens profilbild
Av Fenomena
CrazyMagpie skrev:Det är med vaxningen, har inte det att göra med att det är batik färgat med vax?
Alltså att de färgat i olika färger i omgångar och maskerat med vax mellan färgbaden för att få fram mönstret?

Jag gissar på det iaf :D - och i så fall skulle jag definitivt tvätta tyget innan jag skulle bära i det! (och barnet eventuellt suga å sjalen... :roll: )
Så tänkte jag också. Att vaxet har används för att täcka partier under färgning. Jag skulle tvätta sjalen ordentligt.
Användarens profilbild
Av mari_tres
anilov skrev:Jo, det ju styvare än ett vanligt tyg, eller en vanlig sjal, men det är ju inte en vaxduk :wink: . Tvätta för hand kan ju funka för den här, den är ju inte så lång (men hur gör du med en långsjal om du tvättar den för hand :whut: . Badkar, eller?)
Badbalja eller hink... det är bra motion :Hahaa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?