- sön jun 14, 2009 21:57
Får ut lite extra pengar nu i sommar och har börjat drömma lite att kanske unna oss något riktigt mysigt fint. Så nu behöver jag lite hjälp.
Detta är kriterierna:
* Liten (min -07:a) är det primärt som kommer att bäras i denna sjal, dock väger hon knappa 10kg så hon är inte så stor.
* Den behöver vara gosig och supermjuk från början, för att Liten ska kunna få ta sina välbehövliga time-outs när det blir för mkt för henne på min rygg.
* Runt 5m är önskvärt
* Inte för varm då jag är svettig, men gosig och supermjuk går före detta kriterium.
* Gärna vackra, glada färger eller enfärgat
(Sapos har jag glömt något som jag borde komma ihåg nu?
Lyssnar jag på henne brukar jag nämligen få vettiga sjalar det är när jag på egen hand försöker få till det som det blir pannkaka - men det behöver vi ju inte säga högt till henne så hon tror att hon alltid har rätt HIHI)
Den sjal jag har trivts bäst med är en EC lava, underbart mjuk, men den var liite kort så den är utlånad tills vidare. Älskar även mina trikåsjalar för det känns så gosigt att stoppa barnen i den. Har en nyköpt ACS Lollipop (glada färger) som jag tror har stora potential - bara jag fått fläta den ett par hundra gånger till
De sjalar jag kikat lite på är bland annat :
* Didy ellipsen
* BB-slen
* Didy cashmir koppar
men hur extravagant vore inte det??
* Didy ellipsen
* En fin Zara
Så vad behöver jag? Kan ju även vara så att jag missat något på "önskelistan"
Detta är kriterierna:
* Liten (min -07:a) är det primärt som kommer att bäras i denna sjal, dock väger hon knappa 10kg så hon är inte så stor.
* Den behöver vara gosig och supermjuk från början, för att Liten ska kunna få ta sina välbehövliga time-outs när det blir för mkt för henne på min rygg.
* Runt 5m är önskvärt
* Inte för varm då jag är svettig, men gosig och supermjuk går före detta kriterium.
* Gärna vackra, glada färger eller enfärgat
(Sapos har jag glömt något som jag borde komma ihåg nu?

Den sjal jag har trivts bäst med är en EC lava, underbart mjuk, men den var liite kort så den är utlånad tills vidare. Älskar även mina trikåsjalar för det känns så gosigt att stoppa barnen i den. Har en nyköpt ACS Lollipop (glada färger) som jag tror har stora potential - bara jag fått fläta den ett par hundra gånger till

De sjalar jag kikat lite på är bland annat :
* Didy ellipsen
* BB-slen
* Didy cashmir koppar

* Didy ellipsen
* En fin Zara
Så vad behöver jag? Kan ju även vara så att jag missat något på "önskelistan"
4-barnsmamma, flickor Stora -99, Mellan -07,Lill -08 och Mini aug -14