Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Får ut lite extra pengar nu i sommar och har börjat drömma lite att kanske unna oss något riktigt mysigt fint. Så nu behöver jag lite hjälp.

Detta är kriterierna:
* Liten (min -07:a) är det primärt som kommer att bäras i denna sjal, dock väger hon knappa 10kg så hon är inte så stor.
* Den behöver vara gosig och supermjuk från början, för att Liten ska kunna få ta sina välbehövliga time-outs när det blir för mkt för henne på min rygg.
* Runt 5m är önskvärt
* Inte för varm då jag är svettig, men gosig och supermjuk går före detta kriterium.
* Gärna vackra, glada färger eller enfärgat
(Sapos har jag glömt något som jag borde komma ihåg nu? :lol: Lyssnar jag på henne brukar jag nämligen få vettiga sjalar det är när jag på egen hand försöker få till det som det blir pannkaka - men det behöver vi ju inte säga högt till henne så hon tror att hon alltid har rätt HIHI)

Den sjal jag har trivts bäst med är en EC lava, underbart mjuk, men den var liite kort så den är utlånad tills vidare. Älskar även mina trikåsjalar för det känns så gosigt att stoppa barnen i den. Har en nyköpt ACS Lollipop (glada färger) som jag tror har stora potential - bara jag fått fläta den ett par hundra gånger till :-)

De sjalar jag kikat lite på är bland annat :
* Didy ellipsen
* BB-slen
* Didy cashmir koppar :shock: :heart: :love: men hur extravagant vore inte det??
* Didy ellipsen
* En fin Zara

Så vad behöver jag? Kan ju även vara så att jag missat något på "önskelistan"
thowida skrev:Jag har en lång lista med sjalar ute på säljes just nu.. :rodna:
Åh då får jag kika - men var det inte Sapos som skulle ta över dina bärdon?? hihi, vill ju inte stöta mig med henne... :lol:
Didy ellips två gånger ;)

OT: vilken fin avatar du har :tumup:

Cashmere koppar (eller vad den nu än heter) kan jag tänka mig är den mest exklusiva av sjalarna, och antagligen kommer inte den finnas så länge. Kan ha fel självklart. Men jag får för mig att det är en av dessa blandningar som bara kommer i några få exemplar.
De andra finns kvar ;)
Lite OT men jag har oxå en nyinköpt ACS som ska färgas men jag har bara tvättat och strykit den 1 gång och flätat den max 2 gånger och den är supermjuk och gosig att bära i.......
Av sjaltokan
he77na skrev:
Åh då får jag kika - men var det inte Sapos som skulle ta över dina bärdon?? hihi, vill ju inte stöta mig med henne... :lol:
Men jag tror inte hon har råd att överta alla.. :hide:
JinxLinda skrev:Didy ellips två gånger ;)

OT: vilken fin avatar du har :tumup:

Cashmere koppar (eller vad den nu än heter) kan jag tänka mig är den mest exklusiva av sjalarna, och antagligen kommer inte den finnas så länge. Kan ha fel självklart. Men jag får för mig att det är en av dessa blandningar som bara kommer i några få exemplar.
De andra finns kvar ;)
Gillade ju zero.saras choklad ellips på bild, svart och rött känns inte som jag .. hrm...

men den cashmere kopparn ~dregglar lite~ fast som du säger exklusiv är den å kommer man sen våga bära i den? OM den är så gosig som den ser ut...

Snacka om lyxproblem just nu :-)
IED skrev:Lite OT men jag har oxå en nyinköpt ACS som ska färgas men jag har bara tvättat och strykit den 1 gång och flätat den max 2 gånger och den är supermjuk och gosig att bära i.......
:-) tja alltså jag har ju fortfarande den ingosade EC:n som måttstock och då känns ju ACS:en lite stum fortfarande... stryka har jag ju iofs inte testat, vårt strykjärn står nämligen någonstans ute i förrådet :oops:
thowida skrev:
he77na skrev:
Neh det har hon nog inte - satt å kikade lite på dina sjalar igår men har så svårt att bestämma mig, varför är det jämt så när man har lite pengar?
he77na skrev:
thowida skrev:
he77na skrev:
Neh det har hon nog inte - satt å kikade lite på dina sjalar igår men har så svårt att bestämma mig, varför är det jämt så när man har lite pengar?
För att man vill hitta sjalen med stort S :lol:
JinxLinda skrev:
he77na skrev:
thowida skrev:
he77na skrev:
För att man vill hitta sjalen med stort S :lol:
Just det!
Sjalen med stort S för mig är Zara... Jag har hitintills inte hittat nån som kan ens mäta sig med den..
JinxLinda skrev: För att man vill hitta sjalen med stort S :lol:
Exakt sååå måste det ju vara så då blir man kräsen, för så länge man bara drömmer kan man ju vara hur slösig som helst :app:
katha skrev:
Just det!
Sjalen med stort S för mig är Zara... Jag har hitintills inte hittat nån som kan ens mäta sig med den..
Fast jag gillar inte helt någon av färgerna på Zaran :hide: fast man kanske får köpa en å sen se det som ett färgningsprojekt :hmm:
[quote]Fast jag gillar inte helt någon av färgerna på Zaran fast man kanske får köpa en å sen se det som ett färgningsprojekt [/quote

Det finns ju svart och vit som du kan färga till vilken färg du vill!
Sen kommer ju sidensjalen Caleum från ellevill som du kan färga (den vita alltså).
Du har zara moss som det är vitt i som du kan färga....
he77na skrev:
JinxLinda skrev: För att man vill hitta sjalen med stort S :lol:
Exakt sååå måste det ju vara så då blir man kräsen, för så länge man bara drömmer kan man ju vara hur slösig som helst :app:
Haha, ja men då slutar det säkert med att man inte köper någon alls tillslut ;)

Hoppas du hittar sjalen med stort S snart
katha skrev:
Det finns ju svart och vit som du kan färga till vilken färg du vill!
Sen kommer ju sidensjalen Caleum från ellevill som du kan färga (den vita alltså).
Du har zara moss som det är vitt i som du kan färga....
Jag har så dålig fantasi ~skratt~ så har svårt att visualisera en färgad sjal men det tål ju att tänkas på

Hur är siden att bära i, har du testat?

JinxLinda det hoppas jag oxå, bara hoppas jag inte blir för snål nu.. En sak att lägga en 5-600 på en sjal då kan man ju iaf vara liiiite spontan men när det gäller det dubbla (eller som med cashmere didyn det fyrdubbla) så får man ju tänka liiiite... hrm...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?