Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
Min bebis har blivit ett riktigt sjalbarn, nu har han börjat vagnstrejka på allvar. Idag känns det som att jag tagit vagnen för sista gången, för det var verkligen inte kul.
Jag, min mamma och Pyret skulle till torget och handla. Jag sa till min mamma att nu är lillen lite kinkig, så jag vet inte om jag vågar ta honom i vagnen, det får nog bli sjalen, för jag vet hur jobbigt det kan bli.
Men min mamma som är lite skeptisk till sjalen och ivrig förespråkare av vagnen började tjata:
"Nej, men det kommer att gå jättebra ska du se, när vi väl har kommit ut i friska luften kommer han att somna och sova jätteskönt i vagnen, det lovar jag".
Jag gav med mig. Det blev vagnen. Det fick jag ångra. Han började gnälla genast. Jag ville att han skulle ligga kvar i vagnen eftersom det regnade och jag inte hade med mig någon sjal. När vi nästan var framme vid Konsum hade gnället utvecklats till Pyrets allra argaste och mest förtvivlade skrik. :( :x Jag kunde inte se honom ledsen och arg utan tog upp honom i famnen i regnet trots mormors protester. I samma sekund som han kom upp i famnen blev han tyst och jättenöjd och tittade sig nyfiket omkring sig. Jag bar honom utan sjal till Konsum. Mormor bara gapade av förvåning. Hoppas hon fattat och slutar tjata nu!
Jag är absolut ingen motståndare till barnvagnar - dom kan vara praktiska och ibland är det skönt att promenera med barnvagnen. Men jag vill inte använda barnvagnen om min bebis blir ledsen och förtvivlad! Och Pyret älskar sjalen! :heart: :heart: Just nu gör han ideligen glädjetjut när sitter i sjalen och tittar på träden som vajar i vinden. Han är så söt och jag kan inte sluta pussa honom på pannan! :heart: :love: :vågen: :D
Senast redigerad av Pyrets mamma den tor maj 28, 2009 20:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av staby
Känner igen det där... Till sist brukade jag alltid ha på mig trikåsjalen färdigknuten när jag var ute med vagnen, då var det bara att ta upp henne och stoppa i henne i sjalen när hon inte ville åka vagn mer. För oss blev det bättre när vi bytte till sittvagn, nu tycker hon att vagnen är ok för det mesta även om hon fortfarande föredrar famnen...
Användarens profilbild
Av snisk
Så var det här också. Till slut tyckte jag det var mest praktiskt att bara använda sjal.
När S var runt 10 månader började det gå bättre m vagnen, så nu tar jag den om vi går ut när det är dags att sova.
Annars cyklar vi mest nuförtiden, med sele eller sjal i cykelkorgen :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?