Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mumma
Eftersom vår lille son inte gillar att ligga i vagn har jag börjat ha honom i sjal istället under våra promenader. Han gillar det skarpt och sover bra. Problemet är dock att jag blir så himla varm. Jag blir svettig på bröstet och ofta blir hans tröja fuktig också. Han är nu 11 månader och jag bär honom på magen i en Elleville Zara. Han har oftast på sig Minimundus fuskolle, tossor, babylegs, mössa, ett par bomullsbyxor och en bomullströja. Jag har bara en tunn tröja under sjalen. Oftast behöver jag ta av mig jackan under promenaden för jag blir så varm och knyter den runt honom så att han ska få skydd från vinden och inte bli kall på ryggen. Min fråga gäller hur ni gör för att ert barn inte ska bli för varmt på bröstet och för kallt på ryggen? Jag gillar verkligen att bära i sjal, men börjar nu fundera på om jag ska bli tvungen att försöka med vagnen igen... Tar därför tacksamt emot era råd!
När liten var liten så använde jag tröjor med dragkedja på till honom o då hade jag den öppen mellan oss, jag brukar ha linne o sedan sjalen o så kofta över det för det är ryggen jag fryser om o inte magen där han sitter. Nu vill han ju inte sittad lutad mot mig så mycket utan sitter med båda armarna utanför o vevar så då har han jackan eller tröjan stängd o om han somnar i sjalen så brukar jag öppna jackan(funkar att stoppa in händerna från sidan o böka lite). Men jag tycker att det främst handlar om att jag själv skall vara svalt klädd. Koftan får gärna vara så stor att den går att ha knäpp om barnet. Sjalen värmer ju barnet om ryggen också.. Hoppas att du kommer på hur du skall klä er för att få det att funka!
Av kajsaj80
Det finns ju bärskydd också, som man knyter om sig och det täcker barnets rygg. Det finns att köpa men det är nog lätt att göra ett av ett stycke tyg/filt och några knytremsor. Klär du dig svalt som ovanstående rekommenderar ska det nog gå bättre! :) Jag känner inte till din sjal (känner knappt till några alls iofs...), men det kanske finns svalare också.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?