Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ok jag ska köpa en sjal. Den finns tillgänglig i 4.2 meter bara. Annars måste jag hitta en 4.7 begagnad och det verkar lite knivigare. Vad kan jag INTE knyta med en 4.2? Är det lätt att sälja 4.2:an sedan, eller vill ingen ha dom? Behöver lite hjälp här... :help:
Senast redigerad av Hannah83 den fre apr 10, 2009 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag kan knyta allt med 4,2 men jag är petite :D
Det beror ju på hur stor du är. Men om ditt förstaval är 4,7 så tippar jag att det är omslut på magen med knut på magen du inte får till med 4,2. Kanske (troligen?) så går även det om du knyter på ryggen.
Jag tycker att det brukar gå rätt bra att sälja 4,2. Det är en rikitgt bra längd för ryggbärning.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kan bero på lite... är det med raka ändar så blir den ju lite kortare än en med sneda ändar, men jag misstänker att det är en didy du har i tankarna? :wink:
Ibland blir ju didyn lite kortare än vad de ska vara likssom, och det kan vara ganska förargligt :roll:
Användarens profilbild
Av Hannah83
AnKa skrev:Jag kan knyta allt med 4,2 men jag är petite :D
Det beror ju på hur stor du är. Men om ditt förstaval är 4,7 så tippar jag att det är omslut på magen med knut på magen du inte får till med 4,2. Kanske (troligen?) så går även det om du knyter på ryggen.
Jag tycker att det brukar gå rätt bra att sälja 4,2. Det är en rikitgt bra längd för ryggbärning.
Nej, jag är ju tyvärr inte så petit just nu. :roll: Men jag planerar att bli! Anledningen till att mitt första val är 4.7 är för att det är allt jag har provat. :hide: Den vet jag att jag klarar allt med. Brukar knyta omslutet X på ryggen, men det misstänker jag att den kanske inte räcker till?
mari_tres skrev:Kan bero på lite... är det med raka ändar så blir den ju lite kortare än en med sneda ändar, men jag misstänker att det är en didy du har i tankarna? :wink:
Ibland blir ju didyn lite kortare än vad de ska vara likssom, och det kan vara ganska förargligt :roll:
Nopp, ingen didy... ;-) En girasol, vet faktiskt inte hur ändarna är på den? :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Droppen skrev:jag är inte så liten men kan ändå knyta allt med 4,2. :tumup:
Omslutet ryggkryss med? :hmm: Jag är nog mer än en 44:a men jag ska ju ner så då kanske jag har en anledning om jag köper en för kort sjal. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Droppen
Hannah83 skrev:
Omslutet ryggkryss med? :hmm: Jag är nog mer än en 44:a men jag ska ju ner så då kanske jag har en anledning om jag köper en för kort sjal. :Hahaa:
ja omslutet med. hehe, bra motivation med en kort sjal! :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hannah83 skrev:
Nopp, ingen didy... ;-) En girasol, vet faktiskt inte hur ändarna är på den? :hmm:
På girasolerna kan man väl välja om man vill ha sneda ändar eller raka med frans :hmm: iaf är katiwraparna så.
De två girasoler jag har är med raka ändar utan frans, men det är två kortsjalar så de kan mycket väl vara annorlunda mot andra girasoler.
Är det olyckligt-kär-sjalen så kan du väl bara fråga säljaren (eller be anna m göra det kanske är enklare)
Användarens profilbild
Av Hannah83
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:
På girasolerna kan man väl välja om man vill ha sneda ändar eller raka med frans :hmm: iaf är katiwraparna så.
De två girasoler jag har är med raka ändar utan frans, men det är två kortsjalar så de kan mycket väl vara annorlunda mot andra girasoler.
Är det olyckligt-kär-sjalen så kan du väl bara fråga säljaren (eller be anna m göra det kanske är enklare)

Mja, den var såld... :purskis: Men har span på en likadan, men den är 4.2. :roll:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
Japp! Törs jag fråga hur oliten du är eller är jag oförskämd då? :hide: Så jag vet om vi är typ lika då funkar den juh...:vågen:
Användarens profilbild
Av Droppen
Hannah83 skrev:
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
Japp! Törs jag fråga hur oliten du är eller är jag oförskämd då? :hide: Så jag vet om vi är typ lika då funkar den juh...:vågen:
Hm, jag är normalt 38/40 men även efter förra graviditeten då jag absolut var större funkade 4,2.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
Hm, jag är normalt 38/40 men även efter förra graviditeten då jag absolut var större funkade 4,2.

:lol: Mja, då är du liiiten i min värld... Men det kanske går om ett par kg! :tumup:
Användarens profilbild
Av Droppen
Hannah83 skrev:
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
Droppen skrev:
Hannah83 skrev:
:lol: Mja, då är du liiiten i min värld... Men det kanske går om ett par kg! :tumup:
jag förstår men jag läste Ankas inlägg och jämförde mig med henne! :wink:
Av eamane
Hanna: Det är väl inte så stor skillnad på dej och mej eller har jag fel? Med min nya 4,2-didy knyter jag ryggsäck, höftkryss och baskryss. Tror även jag avsluta ryggsäcken tibetanskt om jag vill. Om du vill kan du få prova?
Användarens profilbild
Av Hannah83
eamane skrev:Hanna: Det är väl inte så stor skillnad på dej och mej eller har jag fel? Med min nya 4,2-didy knyter jag ryggsäck, höftkryss och baskryss. Tror även jag avsluta ryggsäcken tibetanskt om jag vill. Om du vill kan du få prova?
:vågen: Go du e! Om jag inte hunnit köpt den innan vi ses. :lol: Men du kan inte gör omslutet x? :hmm:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?