Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
Skulle vilja veta hur jag bäst bär två barn. Yngsta är drygt fem månader och bärs i en vävd sjal på magen än så länge. Kan tilläga att jag precis börjat med vävd för att jag tyckte att hon vuxit ur trikåsjalen. Älsta är snart två år och bärs mest i Ergo av maken. Så när jag är själv får hon antingen gå eller åka i vagnen, men jag tycker det börjar bli jobbigt med vagnen och skulle vilja börja bära tvååringen också. Går det och ska jag pröva med Ergon först eller ska jag leta efter en nya sjal? Och var gör jag av blöjor, mat och extrakläder som jag måste ha med mig? Jag har en Addpocket med mobil, plånbok m.m. och där får inte plats så mycket mer. Jag har också en magväska till ergon som går att sätta på Addpocket (jag har prövat) men inte heller det utrymmet räcker till båda barnen.
Användarens profilbild
Av thanisa
Hur har du tänkt bära? Varför jag undrar är att det kan vara lite olika vad som är praktiskt att göra.

Jag har bärt båda i en sjal, så som serien i länken ovanför. Då kommer barnen nära men man behöver en lång sjal i varje fall när man som jag har två lite äldre barn.
Bild
Nackdelen är ju om den man har på ryggen som då är det stora barnet vill komma ner. Då måste man ta ner den som sitter på magen för att kunna ta ner den på ryggen.

Jag har även haft dem i två separata sjalar. Då hade jag minsten på magen i ett kryss och jag hade stora på ryggen i en ryggsäck.
Bild
Inte det bästa kanske då en ryggsäck inte ger bästa avlastning för ett större barn.

Sen har jag haft en i sjal och en i sele och jag tror att det är den lättaste kombinationen att få till. Nu hittar jag inte de korten men de kanske kan komma upp senare under dagen, nu ska jag hämta yngsta på dagis.
Användarens profilbild
Av June
[quote="thanisa"]Hur har du tänkt bära? Varför jag undrar är att det kan vara lite olika vad som är praktiskt att göra.

Edit: Försökte quote på bara en del av inlägget, men det gick visst inte så bra.

Jag hade väl främst tänkt bära båda barnen till öppna förskolan och kanske i stan, men då är det ju helt klart mer praktiskt om jag kan släppa ned det älsta barnet utan att ta ut det yngsta. När jag är i stan skulle det vara praktiskt om jag bara kunde slänga upp älsta barnet på ryggen om det skulle bli trött och inte orkar gå själv. Sjalen jag har är lång, 5,2m så den räcker nog till båda, men blir inte det väldigt tungt och om jag istället har två sjalar, var gör jag av den sjal som inte används och hur knyter jag när jag har ett barn på magen redan? Verkar annars väldigt praktisk att bara behöva ha en sjal.
Användarens profilbild
Av June
Ingen mer som har erfarenhet av att bära mer än ett barn och som kan ge mig tips.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag har burit två barn rätt mycket, då i princip alltid med det äldre barnet i ergo på ryggen, det yngsta först i trikåsjal på magen, sedan i beco på magen. Man får sätta axelbanden lite bredvid varandra bara, så går det jättebra med två selar. Någon enstaka gång har jag burit i två sjalar, men är rätt mycket sel-människa så det har passat mig bättre så.

Trikåsjal under tröjan + patapum
Bild

Beco + ergo
Bild

När det gäller att ha med saker, så har jag alltid med mig väldigt lite, har aldrig haft skötväska till exempel... Måste jag ha något har jag kört midjeväska när jag bär två, annars ryggsäck.
Användarens profilbild
Av tinaw
Har burit likadant som övriga, minsta på magen, äldsta på ryggen.

Om kan också göra ett kryss och bära ett barn på varje höft, men det är mer för mys och hemma. Ska man gå är det mycket mer praktiskt med mage/rygg tycker jag.
Av anna m
Mina tvillingar väger väldigt olika - två kilos skillnad. Och jag bär i en sjal. En gång försökte jag bära tyngsta tjejen fram och det blev verkligen fiasko.
Användarens profilbild
Av thanisa
Ezder skrev:
thanisa skrev: Bild
Vad är det här för sjal?? Färgad Wellen? Vilken, och färgad med vad? Snyggt iaf!
Det är en wellen violett storlek 7 som fått genomgå ett gult färgbad. Det var bettan som har funnits här på sjalbarn som färgade den. Det var med herdins färger så det borde ha varit deras solgula.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har burit med min största på magen. Det var lite jobbigt då hon är såpass lång och jag såpass kort men tyngdmässigt fungerade det de 20 minuterna som behövdes innan hon vaknade till såpass att hon ville gå själv. Då hade jag knutit upp Finn på ryggen i ett omslutet kryss när jag även behövde bära en trött Tova. Hon fick sitta på magen i en alpina bärsele då det var det som fanns i bilen den gången.

Bild

Fördelen med att ha det så, är att Tova skulle inte bäras lika länge som Finn och när jag bär en så föredrar jag att bära på ryggen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?