Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag undrar hur alla har råd med så många fina sjalar...

Hur gör ni, pantar burkar, jobbar extra, säljer av era saker? :hmm:

Jag och maken gör så här: Vi har ett varsit "hobby-konto" som vi sätter in pengar på om det finns utrymme i slutet av månaden. Mitt hobbykonto handlar mest om sjalar, men även tyg, garn mm. Jag fyller även på det kontot så gott jag kan genom att sälja saker som vi inte längre behöver på tradera eller blocket, medan maken använder sina pengar främst på trav eller tidningar. (man kan ju hoppas att travet ger utdelning så att min sjalbudget kan utökas!!!) :twisted:
Användarens profilbild
Av Empatikan
Vi har också ett "hobbykonto"...Vi brukar få en "månadspeng" på 500pix vardera. Men jag är ALLDELES för dålig på att lägga ut saker på blocket och tradera... Har drivvis med bra och fina grejer hemma till ingen nytta men "hinner" liksom aldrig fota och lägga ut dem... :hmm:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har ett köp-och-säljkonto. Om jag säljer saker får jag köpa nya saker får de pengarna.
Användarens profilbild
Av katha
UWO skrev:inte alls just nu om sanningen ska fram, har insett att vi måste satsa allt på annat just nu.

annars skulle det nog bli som i ts. betala allt nödvändigt, räknat ut vad löpande kostnader drar och resten fördelas sedan jämt.
Håller med ovanstående talare!
Vi renoverar badrummet nu i sommar så det mesta går till villakontot...
Användarens profilbild
Av mari_tres
jazoo skrev:Jag har ett köp-och-säljkonto. Om jag säljer saker får jag köpa nya saker får de pengarna.
Ungefär så har jag med. Deprimerande tomt just nu bara :roll:
Av Löv
Jag jobbar lite extra under mammaledigheten och det drygar ju ut kassan. Sedan handlar jag ju inte så många sjalar som vissa andra. :wink: :mrgreen:

Dessutom köper jag i princip inga kläder till mig själv just nu. Fika på stan blir det sällan med tre barn. Så jag har inte så mycket andra utgifter mer än det löpande med "vanliga" räkningar.
Användarens profilbild
Av Monique29
jazoo skrev:Jag har ett köp-och-säljkonto. Om jag säljer saker får jag köpa nya saker får de pengarna.
Smart :tumup:
Ska jag också ha framöver om jag någonsin kommer ikapp :cry:
Risigt till här men har iaf trikå/vävd sjal och sele :heart:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Tack! Det är intressant att höra hur andra gör och skönt att konstatera att fler gör som vi! Det är ju trots allt inte en billig hobby detta... :twisted: :P
Av sjaltokan
linamh skrev:
thowida skrev:Jag jobbar.. :roll:
Jag med (när jag inte är mammaledig då), men det låter roligare att ha så mycket prylar att sälja att man slipper jobba!
jag jobbar under mammaledigheten.. eller hur jag nu ska skriva..
Användarens profilbild
Av telistant
Tja, om habegäret drabbar mej så köper jag om det finns marginal på det gemensamma kontot, är dock ganska snål om jag inte tror att vi kommer att använda sjalen = just nu kommer vi inte att handla fler sjalar förrän det blir syskon, bara ev ringsjal och sele om det känns rätt.
Användarens profilbild
Av jennyln
Jag jobbar extra (säljer Lingon & Blåbär), men tar ut mindre föräldradagar nu då jag är mammaledig... Vi har renovering på gång i sommar o vill även anlägga en lekpark i miniformat till våra barn... utlandsresa önskas... ja, allt inom ramen för vad ekonomin tillåter såklart! :hmm:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?