Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag har bestämt mig för att beställa en ny indio men jag har ingen aning om vilken längd jag borde välja. Jag bär mest i omslutet på ryggen, eller nästan bara skulle jag nog säga. Ibland varierar jag med SHBC. Skulle jag klara mig på en 4,2 till det? Jag är 159cm lång och väger inte så mycket heller men jag vill ju inte råka beställa en för kort sjal :roll:
Och jag tycker att det här låter som en perfekt ursäkt till att samla ihop till en sjalträff :mrgreen:

Annars tror jag med att det räcker med en 4,2:a för dig. :tumup:
Nu har jag mätt när jag knutit med min sjal som är en 7:a. 1,3 meter fick jag över så då borde det väl absolut räcka med 4,2 eller tänker jag fel? :hmm:
PrettyUgly skrev:Nu har jag mätt när jag knutit med min sjal som är en 7:a. 1,3 meter fick jag över så då borde det väl absolut räcka med 4,2 eller tänker jag fel? :hmm:
Om 7:an är 5,2 och 5:an är 4,2 så ska det ju räcka, men ibland är didys storlekar lite.... olika :roll: Om det är en lång sjua du har, och så fär du tag på en kort femma så kan det bli lite knapert.
5,15 var den nu när jag mätte. För visst mäter man ena sidan på sjalen, alltså med bara en ände?
Jag tror jag chansar på 4,2 ändå.

Scilla, here I come! :vågen:
PrettyUgly skrev:5,15 var den nu när jag mätte. För visst mäter man ena sidan på sjalen, alltså med bara en ände?
Jag tror jag chansar på 4,2 ändå.

Scilla, here I come! :vågen:
Japp, man mäter ena långsidan! :tumup:
thowida skrev:
Dorislina skrev: Är själv sugen på en Scilla så det ska bli roligt att se bild sedan. 8)
Vad är det för sjal?
Sjalarnas sjal :wink: En indio :heart:

Bild
Av sjaltokan
mari_tres skrev:
thowida skrev:
Dorislina skrev: Är själv sugen på en Scilla så det ska bli roligt att se bild sedan. 8)
Vad är det för sjal?
Sjalarnas sjal :wink: En indio :heart:

Bild
:duh:
Såklart.. :heart:
Nu har jag beställt! :vågen:
Någon som vet hur lång tid det brukar ta när man beställer direkt från didymos?

Det ska bli så spännande att se hur Scilla ser ut IRL. Av bilderna jag sett på thebabywearer så verkar hon vara hur fin som helst, mycket finare än det lilla man ser på didymos sida. Jag gillar hur det lila och röda får sjalen att se cerise ut :heart:
Användarens profilbild
Av thanisa
Vad roligt med en scilla, jag hoppas längden blir bra. En sak tycker jag som man ska tänka på när man tänker på sjalarnas längd är att det inte är när den är färdigknuten som det behövs mest. Jag brukar sätta ändan jag inte håller på med mellan benen och de som då är lite kortare har jag märkt att jag inte alls använder så ofta. Jag har en indio med hampa i storlek 5, färdigknuten på ryggen är den jättebra. Jag använder den sällan då den är lite för kort. Jag väljer helt enkelt de andra lite längre sjalarna som ger rejält med ändar när jag håller på att knyta och så tar jag 2 varv runt midjan istället på slutet. Jag har märkt att det passar mig bättre trots att femman är en perfekt längd när den är färdigknuten.
thanisa skrev:Vad roligt med en scilla, jag hoppas längden blir bra. En sak tycker jag som man ska tänka på när man tänker på sjalarnas längd är att det inte är när den är färdigknuten som det behövs mest. Jag brukar sätta ändan jag inte håller på med mellan benen och de som då är lite kortare har jag märkt att jag inte alls använder så ofta. Jag har en indio med hampa i storlek 5, färdigknuten på ryggen är den jättebra. Jag använder den sällan då den är lite för kort. Jag väljer helt enkelt de andra lite längre sjalarna som ger rejält med ändar när jag håller på att knyta och så tar jag 2 varv runt midjan istället på slutet. Jag har märkt att det passar mig bättre trots att femman är en perfekt längd när den är färdigknuten.
Hmm det har jag inte ens tänkt på. Hur stor/liten är du? Fast äsch de blir nog bra ändå. Jag har fått linda två varv runt midjan och jag trivs inte alls med det för att det blir så bylsigt. Tycker det känns lite småköligt t.o.m med min eco-wrap och den är ändå jättesmal.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?