Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Jag har en underbar silkes millefiori. Den mjukaste av alla sjalar jag mött, som en gosig snuttefilt, i otroligt fint skick. Älskar den verkligen. Men, sen jag förra sommaren fick veta hur högt värde de har på TBW har jag knappt vågat använda den.

Nu tryter kassan den här månaden och jag har kollat intresset för sjalen. Just nu har jag ett bud på 3200 sek :shock: och ändå tvekar jag :oops: .

Är jag knäpp? Ska jag bara sälja och vara nöjd över att klara månaden eller ska jag försöka skrapa ihop pengar på något annat vis, behålla sjalen och verkligen använda den? Hur skulle ni tänka?

Edit: Jag kommer ju aldrig kunna köpa en sån sjal igen, säljer jag så är det verkligen bye bye....
Användarens profilbild
Av mari_tres
Om den inte används så är det ju lite synd om den bara ligger och ser fin ut tycker jag. Jag har visserligen sjalar som ligger också, men de väntar på bebisen :loving: och så några sommarsjalar som jag plockar fram då det blir lite varmare.
Användarens profilbild
Av Silverälva
mari_tres skrev:Om den inte används så är det ju lite synd om den bara ligger och ser fin ut tycker jag. Jag har visserligen sjalar som ligger också, men de väntar på bebisen :loving: och så några sommarsjalar som jag plockar fram då det blir lite varmare.
Vilket ospecifikt svar :Hahaa: . (tänk om jag också får en till bebis nån gång då, att gosa in den i millen :loving: )
Användarens profilbild
Av Silverälva
mari_tres skrev:Om den inte används så är det ju lite synd om den bara ligger och ser fin ut tycker jag. Jag har visserligen sjalar som ligger också, men de väntar på bebisen :loving: och så några sommarsjalar som jag plockar fram då det blir lite varmare.
Har inte du varit gravid i typ 100 år snart? När tänker den komma egentligen?
Användarens profilbild
Av Isanna
Behöver du pengarna så sälj genast. :this: För mig är min ekonomi viktigare än alla värdefulla sjalar i världen. :tumup:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Isanna skrev:Behöver du pengarna så sälj genast. :this: För mig är min ekonomi viktigare än alla värdefulla sjalar i världen. :tumup:
Mmmm, samma här egentligen, men när det är en månad det felar och det kanske finns andra sätt att få ihop pengarna, bara inte lika snabba och enkla, då tvekar jag...
Användarens profilbild
Av Isanna
mist skrev:
Isanna skrev:Behöver du pengarna så sälj genast. :this: För mig är min ekonomi viktigare än alla värdefulla sjalar i världen. :tumup:
Mmmm, samma här egentligen, men när det är en månad det felar och det kanske finns andra sätt att få ihop pengarna, bara inte lika snabba och enkla, då tvekar jag...
Jag förstår, har haft samma resonemang själv. Men du kanske kommer att sakna den när du precis skickat den, tycka att det var synd att du sålde den, men egentligen inte mer än så. Du kommer över den. I promise. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Isanna skrev:
mist skrev:
Jag förstår, har haft samma resonemang själv. Men du kanske kommer att sakna den när du precis skickat den, tycka att det var synd att du sålde den, men egentligen inte mer än så. Du kommer över den. I promise. :mrgreen:
Mjo, man gör väl det.... och om man inte gör det så behöver man nog ta mig tusan hjälp för man ska inte fästa sig vid saker!
Användarens profilbild
Av Silverälva
thowida skrev:men en sjal som inte används är ju inte speciellt värdefull.. :this:
Nej, just därför måste jag ju sluta vara feg och verkligen använda den om jag behåller, annars är det verkligen B på alla vis!
Av sjaltokan
mist skrev:
thowida skrev:men en sjal som inte används är ju inte speciellt värdefull.. :this:
Nej, just därför måste jag ju sluta vara feg och verkligen använda den om jag behåller, annars är det verkligen B på alla vis!
Ja och då är frågan kan du ekonomiskt försvara att behålla den? Eller är den för värdefull för att användas?? :roll:
Av Jinxan
Kan man få ihop pengarna på annat sätt utan allt för många problem, så hade jag inte sålt. Men den måste börja användas :this: annars blir sjalen ledsen ;)
Användarens profilbild
Av mari_tres
mist skrev:
Har inte du varit gravid i typ 100 år snart? När tänker den komma egentligen?
Jo, det börjar ju kännas som så... och ändå är det över en månad kvar! :roll:

42 dagar enligt min snälla goa BM men jag vet inte riktigkt om jag ska lita på henne den här gången :lol:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?