Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av E.Jkpg
Ny här och nybörjare med sjal. Detta är mitt första barn och jag har fått låna en sjal av en kompis, en pikku-ruu. Elina trivs jätte bra i den och jag älskar den just för att jag får händerna fria. men nu till min lilla fråga. Kan man bära henne i sjalen ute? Och om man kan det, ska man ta på henne massa kläder och ha henne utanför min jacka eller ha henne innanför min jacka? Hur mycket ska man ta på dom? Skulle verkligen uppskatta att få lite svar snarast. Det vore väldigt smidigt att ha henne i sjalen när man ska gå ut med hunden i skogen och slippa skjuta vagn upp för berget i skogen.

Var kan man köpa billiga bra sjalar? Vad rekommenderar ni för sjalar?
Tack på förhand!
/emma
Användarens profilbild
Av tweed
Hej och välkommen hit :D
Visst kan du ha henne i sjalen ute! Om hon får plats under jackan så är det bara att stänga jackan och gå ut :D Mössa på, bara. När hon börjar bli så stor att fötterna hänger ner lite kan man ju ta på ett par raggsockor eller tossor. Om du tycker att det glipar i halsen på dig själv så kan det vara bra med en fuskpolo eller halsduk.
Användarens profilbild
Av tweed
Bra ställe att skaffa sjalar är tex här på beg.marknaden. Vilka sjalar som är bra beror på vad man gillar, att gå på sjalträff och känna på andras sjalar är ett bra sätt. Är du från Jönköping? Jag bor några mil söder om och här finns ett par sjalare till så vill du se lite sjalar så går det nog att dra ihop några stycken nån gång :D Det finns nog säkert några stycken på närmre håll också.
Användarens profilbild
Av visslan
Det finns också bärskydd som man kan ha utanpå sjalen, om jackan är för liten för att stängas om barnet. MaM Eco har bland annat ett populärt skydd. Finns hos flera av dem som har annonser här till höger på forumet.
Av E.Jkpg
Tack för svaren, de uppskattas verkligen.

Vad smidigt att man kan ha henne underjackan i sjalen, då vet jag hur jag ska fixa kvällspromenaden ikväll nu när sambon är bortrest.

Japp jag bor i jkpg. Sjalträffar, vad är det?
Användarens profilbild
Av tweed
sjalträff= stämma träff med andra sjalare som bor i närheten för att testa varandras sjalar eller lära varandra att knyta och umgås förstås :D
Cayenne finns i Huskvarna och säljer sjalar från didymos- allt i tyg kolla annons till höger----->
Användarens profilbild
Av mari_tres
kvarnvik skrev:sjalträff= stämma träff med andra sjalare som bor i närheten för att testa varandras sjalar eller lära varandra att knyta och umgås förstås :D
Och jag vill tillägga att det inte alls är så sektigt som det kanske låter :lol: Jag har till och med varit på sjalträffar där ingen har provat en endaste sjal :wink: :Hahaa:

Och alla sjalbarnare som jag har träffat IRL är underbara människor! :heart:
Användarens profilbild
Av tweed
mari_tres skrev:
kvarnvik skrev:sjalträff= stämma träff med andra sjalare som bor i närheten för att testa varandras sjalar eller lära varandra att knyta och umgås förstås :D
Och jag vill tillägga att det inte alls är så sektigt som det kanske låter :lol: Jag har till och med varit på sjalträffar där ingen har provat en endaste sjal :wink: :Hahaa:

Och alla sjalbarnare som jag har träffat IRL är underbara människor! :heart:
Jo, jättesektigt är det :wink:
Jag ska ha sjalträff nästa helg och det kommer nog inte vara med ett enda barn eller sjal :roll: Då heter det kanske SB-träff :hmm:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?