Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kanske en riktigt dum fråga från en helt färsk sjalnovis men jag undrar faktiskt... Ni som är riktigt sjalvana, har ni ingen barnvagn då? :? Innan jag fick bebisen läste jag en massa böcker om barn av diverse läkare och "experter" av olika slag där det alltid stod något om att bära barn i sjal är bra för närheten men det kan inte ersätta barnvagnen (varför förklarade de aldrig så tydligt men ändå). Nu har jag börjat tänka om och tycker att barnvagnen mest är krånglig. Kan sjalen ersätta vagnen? Vad säger ni?
Mellanbarnet har knappast alls transporterats i vagn, hon har nu vid två års ålder kanske åkt i den 5-10 gånger (mest när farmor är här och vill promenera :wink: ) Lillen gjorde idag sin andra tur i vagnen, eller ja, den var med, mest för att transportera grejer i, lillen åkte sele. Jag bor på landet, ska jag ta mig någonstans krävs det att vagnen lastas in i bilen, när vi är framme att den lyfts ur, för att sedan lyftas i när man ska hem. Jämför man med att bara stoppa in i en sjal och gå iväg! Vagnen kan jag tänka mig att använda för att hålla ordning på vild tvååring så hon inte sticker iväg :D

Fast insatsen till vagnen används flitigt, den står i köket så att man kunnat lägga lillen någonstans fredat för katter, syskon och köksgrejer. Tycker att man kan klara sig utmärkt utan vagn, lastfunktion kan ju ersättas av en mycket mindre och billigare dramat.
Jag svarar: Ja, det går alldeles utmärkt utan vagn!! Men om man har flera små barn är det bra att ha en mindre sulky, om inte annat så för att lasta grejer i :wink:
kajsa kavat skrev:Jag svarar: Ja, det går alldeles utmärkt utan vagn!! Men om man har flera små barn är det bra att ha en mindre sulky, om inte annat så för att lasta grejer i :wink:
:iagree:
Vagnen använder vi väll kanske var 6:e vecka. typ. Och då tar vi den för att "det är lite exotiskt och kul" :Hahaa:
Vi har en vagn, och den blir bara använd hemma på gården, och ibland när jag promenerar hem till mamma.
Hade jag haft en lättare/nättare modell hade den nog fått följa med ut på stan någon gång också, men denna är på tok för tung för att jag ska orka lyfta den in och ur bilen.
Nej då är det lättare med bara sjalen :D
Jag använder både och, och jag skulle inte vilja vara utan vagnen. I början var jag nära att sälja den, (hade köpt en ny dyr vagn) för den blev inte använd. Men hon blev tyngre och det blev tungt att bära långa sträckor, sen är det skönt med ståbräda till storasyster. Jag ser sjalen och vagnen som komplement till varandra, och jag skulle inte vilja vara utan någon av dem. Beroende på vart jag ska och vad jag ska göra, så väljer jag efter det! Däremot ångrar jag det dyra köpet, kunde nöjt mig med en billigare. Men första barnet bar jag inte och hennes vagn användes otroligt mycket! :heart:
Vagnen och sjalen komplementerar varandra i vårt liv. Jag har haft lite ryggproblem efter förlossningen och då kan det vara bra med vagn när jag inte orkar bära. Och så är vagnen superbra när man ska storhandla, eftersom vi inte har bil! :D
Jag har både barnvagn och sjal/sele.

När jag ska iväg någonstans så används alltid sjalen är selen, då orkar jag inte släpa med mig vagnen. Däremot vid promenader så tycker jag att det är mysigt med barnvagn eftersom man kan ha kontakt på ett annat sätt. Lättare att kolla på varandra och prata och så. Det här är alltså nu när skrutten är närmare tio månader och alternativet är att bära på ryggen. Barnvagn är också praktiskt när man ska gå och handla. Men om jag var tvungen att välja bort barnvagnen eller sjalen så skulle det lätt bli barnvagnen eftersom att det är så mycket smidigare att bära.
Lillan har nog bara åkt vagn en handfull gånger, så till henne är vagn helt onödig. Till storebror däremot är den en nödvändighet efter att lillasyster föddes :D
UWO skrev:Nä, jag tycker vagnen är bättre att lasta varor i faktiskt, det får plats mer i den.
;)
:iagree:
Sen vi började bära N på ryggen använder vi dock vagnen betydligt mer för hon somnar så fort vi sätter upp henne på ryggen och det är ju inte alltid man vill att barnet ska sova. Tidigare bar vi nästan alltid henne och hade våra grejer i vagnen om vi skulle ha mycket grejer med oss (fast om båda vuxna skulle med struntade vi oftast i vagnen). Nu får hon åka vagn när vi är på väg någonstans och sedan får hon för det mesta sitta i sjalen eller selen på vägen hem. Sen är hon förstås så stor nu att hon också går mycket.
Av Sofie
Jag har inte använt vagn mer än en handfull gånger på över två år, men sambon är inte lika såld på sjal utomhus så han använder den. Nu väger ju vår nyss fyllda tvååring 16 kg så det börjar vara lite tungt vid dagislämning och hämtning eftersom jag har tuuung skolväska och två påsar med. Funderar på att börja använda sulky dit.
Men i början... Köp ingen vagn, se hur ni vill ha det först :wink: får ni ett behov så kan ni köpa då.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?