Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Nu vill jag ha expertutlåtande från er (tre, är det väl?) som köpt néobulle och haft den ett tag. Är den mjuk? Är den gosig? Hur tjock är den? Jämför gärna med didy och hoppe. Om man är didy-tokig, trivs man med den då? :eld:

Ser fram emot svar från expertpanelen. :floet2:
Av sjaltokan
lena_l skrev:Nu vill jag ha expertutlåtande från er (tre, är det väl?) som köpt néobulle och haft den ett tag. Är den mjuk? Är den gosig? Hur tjock är den? Jämför gärna med didy och hoppe. Om man är didy-tokig, trivs man med den då? :eld:

Ser fram emot svar från expertpanelen. :floet2:
Här kommer mitt svar:
Tycker den är likvärdig med Hoppediz i tjocklek men den mjuknade mycket fortare än de Hoppar jag köpt nya.
Den är ju som de flesta sjalar 70 cm bred.

Den är mjuk men tjock och det blir ju mer tyg att knyta än en didymos, här bor den kvar bara för att jag tycker den är så himla fin så jag kan inte låta bli att bära i den.. :loving:

Bild
Det beror lite på varför man är didytokig... den är rätt bred då man är van vid didy, lika bred som en hoppe är den. Den är fin i färgerna och den kommer att bli mjuk och fin med användning (just nu används mest längre sjalar iom att vi för tillfället bär mest utomhus) men den är inte sträv eller så nu heller tycker jag. Tjocklek ungefär som en randig didy kanske... om man gör ett genomsnitt på de randiga didysar jag klämt på vill säga :wink: har haft både tjockare och tunnare sådana.
Av Löv
mari_tres skrev:Det beror lite på varför man är didytokig... den är rätt bred då man är van vid didy, lika bred som en hoppe är den. Den är fin i färgerna och den kommer att bli mjuk och fin med användning (just nu används mest längre sjalar iom att vi för tillfället bär mest utomhus) men den är inte sträv eller så nu heller tycker jag. Tjocklek ungefär som en randig didy kanske... om man gör ett genomsnitt på de randiga didysar jag klämt på vill säga :wink: har haft både tjockare och tunnare sådana.
Tack för svaren! Det är bara att inse - jag ska nog hålla mig till didymos. Jag älskar ju nino som är lagom bred, tunn, smidig, lättknuten och fantastiskt mjuk. Varför ska jag köpa något annat? :hmm:

Kanske för att det skulle vara roligt med variation. 8) Men vem behöver omväxling undrar jag som varit gift med samma man i snart 14 år. :app:
lena_l skrev:
Tack för svaren! Det är bara att inse - jag ska nog hålla mig till didymos. Jag älskar ju nino som är lagom bred, tunn, smidig, lättknuten och fantastiskt mjuk. Varför ska jag köpa något annat? :hmm:

Kanske för att det skulle vara roligt med variation. 8) Men vem behöver omväxling undrar jag som varit gift med samma man i snart 14 år. :app:
Omväxling förnöjer :wink: Gillar ju också ninon och har precis mailat några säljare på Ebay för att höra om de skickar till Sverige 8) blev så inspirerad av en annan medlem här som precis har köpt därifrån :app: För visst måste jag ha en lite kortare nino också? Min 7:a är ju så lång :floet2:

Har man varit gift med samma karl i 15 år kan man ju behöver lite omväxling på sjalfrånten iallafall :wink:
Av sjaltokan
mari_tres skrev: För visst måste jag ha en lite kortare nino också? Min 7:a är ju så lång :floet2
lugna dig det kanske kommer komma ut en på säljes.. :hide:
thowida skrev:
mari_tres skrev: För visst måste jag ha en lite kortare nino också? Min 7:a är ju så lång :floet2
:shock: du har ju inte ens fått hem den än!! Eller är det nån annan?
Av sjaltokan
mari_tres skrev:
thowida skrev:
Nej det är den men jag är ju som sagt var ingen blå person men ni tjatar så om de där ninosarna så jag var ju tvungen att prova en.. :hide:
thowida skrev:
mari_tres skrev: :shock: du har ju inte ens fått hem den än!! Eller är det nån annan?
Nej det är den men jag är ju som sagt var ingen blå person men ni tjatar så om de där ninosarna så jag var ju tvungen att prova en.. :hide:
:Hahaa: Du kanske kan avfärga och färga i en färg du trivs bättre i :wink: Iaf min är supermjuk :heart: och gosig!
Av Löv
thowida skrev:
mari_tres skrev:
thowida skrev:
Sälj den till mig!!! :app:
Av Löv
mari_tres skrev:
Har man varit gift med samma karl i 15 år kan man ju behöver lite omväxling på sjalfrånten iallafall :wink:
:notes: Långa äktenskap kräver flera olika sjalar.

Fatta att jag bara har TVÅ långsjalar. :hide: Ett tag var det i alla fall fem. Måste ta tag i läget... :whut:
Av Umma
mari_tres skrev:
lena_l skrev:

Omväxling förnöjer :wink: Gillar ju också ninon och har precis mailat några säljare på Ebay för att höra om de skickar till Sverige 8) blev så inspirerad av en annan medlem här som precis har köpt därifrån :app: För visst måste jag ha en lite kortare nino också? Min 7:a är ju så lång :floet2:

Följer tråden med spänning 8) ... Lite OT kanske...Får jag fråga om Nino? Jag har en ullnino, den är väldigt tunn, är bomullsninosarna likadana? Någon som vet? Och hur är de andra jaquardvävda didysarna jämfört med ninon? Jag "behöver" en sommarsjal....
Av Umma
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
:notes: Långa äktenskap kräver flera olika sjalar.

Fatta att jag bara har TVÅ långsjalar. :hide: Ett tag var det i alla fall fem. Måste ta tag i läget... :whut:
:lol:
Av Löv
Umma skrev:
mari_tres skrev:
lena_l skrev:

Följer tråden med spänning 8) ... Lite OT kanske...Får jag fråga om Nino? Jag har en ullnino, den är väldigt tunn, är bomullsninosarna likadana? Någon som vet? Och hur är de andra jaquardvävda didysarna jämfört med ninon? Jag "behöver" en sommarsjal....
Min bumollsnino är tunn, oerhört mjuk och gosig. Tror den kan vara bra som sommarsjal. Jag har en ellips också, den är jämförbar med ninon, tunn och lätt att knyta. Knuten blir liten med båda sjalarna, det gillar jag!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?