Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Safireee
Fick Föräldrar & Barntidningen hem igår och fick se två lite annorlunda bärdon. Jag vet inte om de varit uppe här på Sjalbarn innan, men jag har iaf inte sett något liknande förut. Blev lite häpen faktiskt, speciellt över den första. Kan man verkligen bära barn så? Men tydligen kan man det. Den är inspirerad av bärdon från Ghana.

http://www.babyback.se - som en sjal utan något tyg över axlarna.

http://www.drottningenar.se/index.html - som en ringsjal/kortsjal fast enklare att spänna fast (sjal/selhybrid)

Kul när det kommer lite nya varianter. Bra också att de är gjorda för grodposition. Kanske kan locka de som tycker att det är för mycket spännen på ergonomiska selar samt för svårt att knyta sjalar?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Babybacken har varit uppe här förut, tror den kom ny i samband med nån mässa i höstas (våras??) eller så. Vet att det är nån eller några här inne som har provat den.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har provat en babyback, och jag var uppriktigt förvånad över att den var så enkel och smidig och väldigt skön att bära i. Nu provade jag bara en kort stund, men den verkade som sagt väldigt bra.
Av puh
Jag har en bekant vars man är från Senegal (lr nåt annat afrikanskt land :hmm: ) Hon slängde vant upp sin 4-5 månaders på ryggen med världens minsta tygstycke jmft med min långa trikåsjal, den räckte precis om henne och så knöt hon ihop hörnen fram. Det måste ju vara samma princip som babyback?! Hon gillade det och fann ingen anledning till något annat. Undrar lite stilla om hon fortfarande bär henne så? :roll: Måste nog kolla upp det

Sedan tog hon ett vackert tyg och draperade ovanpå bara för utseendets skull :D Jag tittade långt på min långa trikåsjal och funderade på om vi hade krånglat till det 8)
Användarens profilbild
Av Lundie
När jag var på babybarnmässan i Gbg var hon som gör baby back där. Jag frågade lite om den om den verkligen kunde vara skön osv... Hon sa att den var jätteskön och man kunde bära länge i den. När jag frågade om det inte gjorde ont i tuttarna sa hon att den kanske inte var så bra så länge man ammande. Men när man har slutat amma kanske ungen har vuxit ur den......... hi, hi.
Användarens profilbild
Av emelie
eamane skrev:Båda 2 hade premiär i samband med mässan i Stockholm i höstas :)
Ja, jag tyckte båda verkade fylla sina funktioner.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Slänger in en relaterad fråga: Jag såg en kvinna på ÖF bära sin 6 veckors liggande i svanken på henne. Sjalen var nog dubbelvikt där bebisen låg och hade hörnen knutna runt hennes hals och tyget var utbrett om axlarna. (Gissningsvis var den kvadratisk och större eller lika stor som en kortsjal). Hon sa att alla i Bolivia bar så och tyget matchade min tanke om hur tyg där ser ut (kan inte beskriva det bättre tyvärr). Har det varit uppe på SB? Vad var det för sjal och knytning?
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Ingen som har testat babyback? Har sett den afrikanska knytningen och varit jättesugen på en sådan sjal (testat själv i ett mindre bra tyg). Det vore skönt med en liten sjal och att slippa ha något över axlarna men jag kände mig osäker på knytningen.
Av legenden29
Jag vet att Eld77 hade en, o om man kikar längst ner på hennes inlägg så finns det en länk till hennes bärdon. Vet inte om hon fick den såld när annonsen var ute, det var en small så för liten för mig, så jag slutade kika på den.
Användarens profilbild
Av mari_tres
EmmaMaria skrev:Ingen som har testat babyback? Har sett den afrikanska knytningen och varit jättesugen på en sådan sjal (testat själv i ett mindre bra tyg). Det vore skönt med en liten sjal och att slippa ha något över axlarna men jag kände mig osäker på knytningen.
Det finns ju andra knytningar om man vill slippa sjal över axlarna, den här är rätt skön då man får till den tex: http://www.youtube.com/watch?v=ygIZZRsY ... re=related
Användarens profilbild
Av emindy
En kompis till mig har precis kommit hem från Sydafrika och jag hade bett henne komma hem med något de bar i där nere. Hon berättade att de bär i princip i vad som helst som finns till hands som är av rätt längd (som är precis som phu berättar)! Så det var en sån sjal hon kom hem med och med lite ledning fick vi testa med min lilla tvåmånaders och det gick faktiskt riktigt bra! (Kvinnan som visade henne bar en treåring på det viset)
Jag känner mig inte hundra på att ha min lilla på ryggen riktigt än så den får vara lite snygg än så länge men till sommaren blir den ju alldeles perfekt!!
Drygt 1,5m lång och 1m bred var sjalen förresten.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?