Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

vilken ryggknytning använder du mest?

Enkel/Korsad ryggsäck
5
11%
Tibetansk ryggsäck
11
23%
Ryggomslut
21
45%
Omsluten ryggsäck/SHBC
10
21%
Annat
Inga röster
0%
Vilken ryggknytning använder du mest? Alltså inte vilken som är skönast 8)
Jag har använt namnen från Edenbabys knytinstruktioner, där man också kan kolla in knytningarna :tumup: http://www.edenbaby.se/pages/knyta.php
Själv använder jag nog tibetansk ryggsäck mest, för att den går snabbt och lätt att knyta, även om jag nog tycker att SHBC är skönare när man ska bära längre stunder.
Tibetansk ryggsäck,tycker om att barnet hamnar högt upp och kan kika över axeln på mig. Omslutet x avlastar dock bättre.
Omslutet! Ibland om det är bråttom eller om jag vet att jag bara kommer att få bära ett kort tag så slänger jag upp en ryggsäck, med eller utan tibetanskt avslut (mest med nu då jag är gravid).
Jag knyter vanligt omsluten ryggknytning alltid. När sonen var liten blev det dock ryggsäck för med småbebisar tycker jag bättre om ryggsäck då de kommer högre upp på ryggen. Så fram till ett år ungefär så blir det någon ryggsäcksvariant och efter det omslutet.
Tibetansk! Mest för att det är den jag lärde mig först, jag gillar den och har inte lärt mig nån annan lika bra. Men jag ska skärpa mig, måste lära mig fler. Har liksom stagnerat!!! :hmm:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?