Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plommis
Jag erkänner: Sjalarna har legat orörda hela vintern. Tyra har noll tålamod med sin fumligt knytande mamma så vi har använt vår meitai hela tiden.
Men nu ska det bli ändring! Jag SKA möta våren med en bebis på ryggen! Hur 17 bär jag mig åt, alla ni ryggknytproffs :urule: ?
(Jag aldrig faktiskt ens sätt någon "live" som burit på ryggen...)
Användarens profilbild
Av Plommis
Tack milla! Det var ett rätt svårslaget tips :D !
Måste genast leta reda på kalendern och kolla läget...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Inte lika bra som sjalträff, men jag tyckte att det släppte med ryggknytningen då jag gav upp att knyta omslutet och gav mig på ryggsäck istället, det går mycket snabbare och bebis hinner inte bli otålig för att man håller på så länge :tumup: Sedan då hon vant sig att sitta där och jag vant mig att sätt upp henne så gick det myckte bättre med omslutet också!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har en dotter som är nästan precis lika gammal som din och just nu knyter vi bara ryggsäck, gärna med tibetanskt avslut. Det är snabbt att göra och man behöver inte ha bläckfiskarmar som jag upplever att man måste med omslutet. Gå du på sjalträff så löser det sig säkert :D
Användarens profilbild
Av snisk
Jag tyckte SHBC (Secure High Back Carry) var lättast att få till första gångerna. Tittade på videon och skrev ner momenten för att komma ihåg - lätt som en plätt :D

http://www.youtube.com/watch?v=C5MSDf8UkJc

Gillar att bebis sitter fast hyfsat stadigt direkt, tack vare knuten. Ger lite mer fummelmån ;)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Plommis
thowida skrev:Jag kan tänka mig en sjalfika i nyköping någon dag eller så möts vi på halva vägen i typ norrköping.. 8)
Också en jättebra idé! Är det någon norrköpingsträff på gång eller...?

Tack alla underbara sjalmammor för goda råd! Ska försöka få lite youtube-tid snart...
Av sjaltokan
Plommis skrev:
thowida skrev:Jag kan tänka mig en sjalfika i nyköping någon dag eller så möts vi på halva vägen i typ norrköping.. 8)
Också en jättebra idé! Är det någon norrköpingsträff på gång eller...?

Tack alla underbara sjalmammor för goda råd! Ska försöka få lite youtube-tid snart...
Nej men det går väl att ordna.. 8)
Av Hell Cat
Krumelurmamman skrev:Jag tyckte SHBC (Secure High Back Carry) var lättast att få till första gångerna. Tittade på videon och skrev ner momenten för att komma ihåg - lätt som en plätt :D

Gillar att bebis sitter fast hyfsat stadigt direkt, tack vare knuten. Ger lite mer fummelmån ;)

Lycka till!
Vilken längd på sjal behöver man för att fixa den knuten?
Användarens profilbild
Av millla
JennyB73 skrev:
Krumelurmamman skrev:Jag tyckte SHBC (Secure High Back Carry) var lättast att få till första gångerna. Tittade på videon och skrev ner momenten för att komma ihåg - lätt som en plätt :D

Lycka till!
Vilken längd på sjal behöver man för att fixa den knuten?
Jag gör den med en 4,2 m. Och får mycket över.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?