Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Hur gör ni när ni bär utomhus?

Jag bär nästan enbart på ryggen numera. G älskar det och jag tycker det avlastar bäst. Inomhus är det inga problem, ej heller om man går i affärer, är och handlar, etc. Men hur gör man utomhus? Har ni bärjacka? Känns lite knepigt att införskaffa nu när det snart är vår. Eller knyter ni utanpå ytterkläderna? :hmm: Min jacka är så hal, de gånger jag försökt har det känts svajigt.

Tips från någon mer rutinerad önskas...
Användarens profilbild
Av Isanna
Sele utomhus med massa kläder funkar finfint! Se det som en möjlighet att skaffa en härlig sele. :lol:
Av sjaltokan
Utanpå jacka säger jag med sele, eller knytning med bra assistans.. :tumup:

Vis av erfarenhet skaffade jag en bärjacka i höstas. 8)
Av Löv
Isanna skrev:Sele utomhus med massa kläder funkar finfint! Se det som en möjlighet att skaffa en härlig sele. :lol:
Jag har precis sålt manducan, den gick inte hem hos oss. Ergo hade vi till dottern, tyckte inte alls den avlastade ens i närheten av en långsjal. Så vad ska jag ha då..? En sådan där...beco, eller vad de nu heter? :hmm:
Av sjaltokan
lena_l skrev:
Isanna skrev:Sele utomhus med massa kläder funkar finfint! Se det som en möjlighet att skaffa en härlig sele. :lol:
Jag har precis sålt manducan, den gick inte hem hos oss. Ergo hade vi till dottern, tyckte inte alls den avlastade ens i närheten av en långsjal. Så vad ska jag ha då..? En sådan där...beco, eller vad de nu heter? :hmm:
eller en angelpack men nej sele är inte samma sak som sjal, så ska du bära länge så är det bästa att försöka få till en bra knytning och inte allt för tjock/bylsig jacka
Av Abunai
Vi har också sele utanpå, eller mei tai utanpå för den delen. (inte att föredra om det är blött dock, tycker jag!) Sjal har vi testat utanpå någongång men jag blir så svettig av att knyta med alla kläder på. Ibland har vi haft bärjacka också, men bara om jag vet att vi ska någonstans där vi inte behöver ytterkläder på. Jag tycker att det ska bli skönt att slippa vinterjackan!!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bär utanpå ytterkläder, men jag har sällan någon tjock jacka, har hellre varma tröjor och en vindjacka bara. Måste jag ha en tjock jacka (typ om jag ska stå still mycket) tar jag nästan hellre vagnen men det är sällan. Använder hellst sjal, men är det kortare stunder som det ska bäras så tar jag selen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Förra vintern när lillebror var dryga året blev jag av nöd tvungen att lära mig knyta ryggknytningar med långsjal med vinterkläder på både mig och lillebror, och faktiskt, det funkar fint det med när man väl fått in tekniken.
Kan dock helt klart rekomendera omslutet framför ryggsäck för att minska halkandet så mycket som möjligt! :wink:
Användarens profilbild
Av Helma
Jag bär Lisa på ryggen. Vi är påbylsade som bara den. Jag tycker det är enklare att ha sjalen när vi båda har så mycket kläder på oss, den är mer följsam och det blir inte så knöligt. Man får dra åt ordentligt så att det blir tight.
Användarens profilbild
Av mimpen
Med AH vill jag minnas att jag bar en del i MeiTai när jag var ute på vintern. Jag har alltid bara burit utanpå kläderna, men mina barn har ju varit över året då förstås. Nu med Elsa blir det sele om jag bär ute. Det är så bökigt med långsjal på ytterkläder... Det halkar och har sig, och då avlastar ju ergon bättre än en dåligt knytt sjal.
förra vintern bar jag lillan jättemycket, nu vill hon mest åka bob eller gå.. :(
men då knöt jag henne utanpå min jacka, men det är knöligt! och så är man så fruktansvärt svettig och lätt grinig innan man kommer ut, så till nästa bärabarn-vinter blir det nog en bärjacka.. när det inte var jättekallt tog jag en av gubbens ziptröjor (stl xl) och hade på oss, gick bra på ryggen emd även om man såg lite rolig ut :)

jo, som många andra skriver så är ju sele att föredra om man måste ha utanpå kläderna. även om det är lika avlastande som sele..
Användarens profilbild
Av magdape
Här kör vi också på bärsele (min underbara Beco) och en ordentligt klädd liten E! Idag somnade hon där bak på ryggen, mitt i snöstormen, när vi lämnade storasyskonen på förskolan :loving:
Jag tycker att det fungerar bra men så klart ska det bli skönare/smidigare när inte alla dessa kläder behövs...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?