- fre feb 27, 2009 16:33
Jag har sålt två bärdon denna veckan och inser att vi nu bara har ninon och zaran kvar
(katja och storken är korta och används mest av maken och till kojbyggen av barnen).
Detta duger inte alls
, det blir ju alldeles för lite att bara ha två bäralternativ, och tänk om båda behöver tvättas samtidigt.
Zaran och jag är dessutom inte helt överens med varandra. Så i praktiken är det bara nino som gäller, om man ska vara på den säkra sidan. Men mannen tycker att nino är hans eftersom den har så maskulina symboler på sig
(kallas allmänt snoppsjalen här hemma, jag har försökt förklara att det är en kvinna med ett barn men det går inte hem). Så i någon mening har jag nästa inga sjalar. Faktiskt!!
Nu måste jag alltså köpa nya bärdon, ett eller flera. Borde man ha en sele kanske?
Men varför, vi sålde ju manducan som vi använt typ fem gånger.
Både mannen och jag älskar att bära med sjal.
Så vad ska jag då köpa? Wellen - aqua eller silver? Didy ellips? Eller en av de nya zarorna?
Något annat som jag inte tänkt på?
Vilka lyxproblem jag har!!

Detta duger inte alls

Nu måste jag alltså köpa nya bärdon, ett eller flera. Borde man ha en sele kanske?

Så vad ska jag då köpa? Wellen - aqua eller silver? Didy ellips? Eller en av de nya zarorna?

Vilka lyxproblem jag har!!