Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

För jag kommer inte överens alls med varken Manduca eller Beco Butterfly. Tar det lång tid att vänja sig vid dem?

Största problemet med Manducan är att den är så bökig. Det är flärpar och spännen överallt. Tycker babyinsertet känns svajigt och osäkert eftersom det fäst bara med ett par tryckknappar.

Becon testade jag för första gången idag. Babyinsertet kändes för stort för vår nyfödda dotter och det fanns ingen plats för hennes fötter. Vadderingen på midjebandet känns superkort (och då är både jag och maken nästintill underviktiga). Och "panelen" man har mot magen känns också väldigt kort. Känns som om den "panelen" är så kort att man inte kan få ner midjebandet till höften utan det halkar upp på magen istället. Har inte hittat något sätt att justera denna "panel". Fick ont i axlarna och i magen (eftersom midjebältet skar in) efter bara 20-30 minuter.

Har en ERGO sedan tidigare som hela familjen älskar. Den var lätt att använda från början. Men då började vi inte bära förrän sonen var 3-4 månader, nu har vi en nyföding, vet inte om det gör någon skillnad.

Kan någon komma med några tips? Jag vill verkligen gilla de här selarna eftersom det är så praktiskt med spädbarnsinsatserna (plus att becon är otroligt snygg). Är det något anatomiskt fel på mig och maken som inte alls tycker att selarna sitter bra (trots att Becon sägs passa *alla*). Eller gör vi bara några fundamentala fel? Eftersom in princip alla gillar dessa selar så borde de väl passa oss också?
Nu har inte jag testat babyinsert, eller burit med sele när barnen har varit pyttisar, men jag har förstått att de där "insertarna" kan vara lite bökiga :?
Annars kunde det kanske vara en idé att göra som April gjorde med sin Ergo, när hennes minsting var nyfödd. Finns en tråd någonstans under gör det själv, men det hela gick ut på att hon sydde in panelen längst ner vid rumpan, lite försiktigt, så att hon sedan kunde sprätta upp det igen :tumup:
När det gäller selar sådär rent generellt så sitter de väldigt olika beroende på hur man är byggd. Är man liten och smal tycker jag att Beco 4th eller Angelpack är det som är bekvämast, men de kanske inte går till en pyttis dock.. Manducan sitter inte alls bra på mig, tycker den är alldeles för stor och hård. Så du är inte ensam om att ha issues :wink:
Stackars ;(

Jg tyckte rent allmänt att det var svårt att få till R riktigt bra i både sjal och sele när hon var så liten. Patapum-toddlern var nog bäst eftersom den är så hög i ryggen. Sjal blev bättre när hon kunde ha benen utanför - innan dess var det så litet rumpa att knyta om...

Hur gammal var R när hon provade er Manduca? Jag tyckte et kändes rätt bra. Skulle det gå att änvända den/becon utan babysitsen? Typ bara ryggtyget ett tag tills hon blir större? Kom gärna och prova beco 4th om ni vill, och se om den känns annorlunda.
Jag hade min lilla tjej i manducan innan hon vägde 3,6 kg eller vad de nu rekommenderar. Hon var nog inte ens 50 cm när jag testade! Jag tror hon vägde 3 kg och var 48 cm när jag testade och det gick fint med insatsen och benen innaför. Jag kan visa om du bor nära? Jag kortade t ex ner axelbanden framme nere vid huvudet på bebisen så tyget liksom omslöt hennes huvud mer då. Man får prova sig fram.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?