Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ni som bär och väldigt sällan använder vagn, hur fungerar det för er?!

Ellen blir mer och mer en liten vagnvägrare och visar missnöje ganska så fort när hon sätts i vagnen. Ibland försöker hon ta sig ur den med. Hennes nya favorit är att åka sjal på ryggen, högt upp så hon ser över min axel, då är livet en fröjd enligt Ellen och hon pratar högt med oss.

Men jag är för feg för att bära på heltid. Vet inte varför, selar är ju lätta att ha och göra med och sjalen med när vi inte behöver ha vinterkläder på oss. Äger ingen bärjacka då jag kunnat ha Ellen innanför min och nu känns det som om vintern snart är borta!

Hur löser ni sköteväskefrågan?! Jag kan ju inte ha en ryggsäck på magen(kan och kan..) och jag vill inte ha en axelremsväska coh sno den om Ellen, om ni förstår?!

Hoppas ni kan komma med nya infallsvinklar åt mig, så jag vågar sjala ännu mer!
Användarens profilbild
Av Innana
Fast du kan ju sätta på dig axelremsväskan innan du sätter på selen och Ellen...du kommer ju åt det som är i ändå fast remmen ligger under. Så slipper E bli klämd. Man får knäppa sele och väskor så att det blir smidigast möjligt liksom.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Behöver jag ha väska med mig och bär Millan så har jag oftast min lilla "rygghandväska" en sådan där liten i skinn som är som en ryggsäck. Den har så långa axelband att jag kan ha den under hennes rumpa på ryggen.

Eller om mycket ska med är det onbagen som gäller. Tror att jag har ett foto på det någonstans ska kolla när jag kommer hem.
Av Löv
Marit skrev: Eftersom jag hade små storasyskon till det burna barnet som åkte vagn så hade jag såklart skötväskan där också. (ibland hade jag dem i skrinda, mycket praktiskt, rekommenderas!) De som var på första barnet hade ibland såna där Dramaten-vagnar. Kanske man kunde ha en enkel liten hjulresväska också.
Jag bär inte nuvarande bebis på heltid, men dottern har i princip aldrig legat i vagnen eftersom hon inte gillade det. Men precis som Marit hade jag ett annat barn som var relativt litet och åkte i sulkivagn - där la jag våra pinaler. Jag tycker det är jobbigt att både bära barn och alla tillbehör måste jag erkänna, framför allt om man har fler barn blir det lätt många tillbehör. Men varför inte en Dramaten, det låter som ett jättebra förslag!!

Jag bär G mycket också, men som sagt inte på heltid, men när jag bär får syskonen ganska ofta ställa upp och bära tillbehören. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag brukar försöka slimma vad jag bär med mig och oftast funkar det med en midjeväska samt byxor med benfickor.
Användarens profilbild
Av sanna73
Vi bär i stort sett H på heltid. Är A med är också ofta en vagn med och då löser sig ju frågan om var man lägger saker ganska lätt. Annars har jag en jacka med stora fickor och har lärt mig att bara ta med det absolut nödvändigaste :mrgreen:
Av sjaltokan
esarina har gjort en praktisk väska som går att knäppa på efteråt, annars en axelremsväska innanför sjalen.

Jag har dock minskat ner vad jag har med mig radikalt, till typ ett ombyte eller ett par ombyten blöjor. :D
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Det blir ju en del.. Blöjor måste jag ha ett par stycken med mig. Sen får jag nästan alltid ha mat med mig då Ellen får för sig att utevistelse är desamma som att bli hungrig :wink: Sen ska jag ha plånka och mobiltelefon. Ett ombyte kläder brukar med vara bra att ha(Till E men jag hade också behövt ibland!). Sak jag packa allt detta i min marimekko blir den knöfull..

Thaiväska, är det desamma som hammockbag?!
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag bar AH i princip på heltid när hon var mellan 1-2 år (från att vi fick henne alltså...) Skötväska så tog jag ofta en ryggsäck om jag bar henne på magen (vilket jag ofta gjorde). Hur jag gjorde annars minns jag inte. Men nu, om jag bär E på ryggen så har jag en vanlig axelväska med kort axelband som jag bara har på axeln. Det funkar bra tycker jag. Ibland tar jag en vanlig handväska eller min thaiväska och har runt henne, hon har då aldrig klagat.
Användarens profilbild
Av Diglet
jag gillar ju tanken på att bara köra sele, men jag vågar inte ha det så i stan (Stockholm) om jag är själv. Det känns som om man inte har kollen. Kanske oroar jag mig i onödan. Om pappan, eller någon annan är med så är det ju enklare. Sen åker man buss gratis här när man har vagn så då är det ytterligare en fördelför vagnen.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?