- mån feb 23, 2009 00:54
Är sugen på en ny sjal till min fyramånadersbebis, men vet inte vad jag vill ha för någon. Har bara burit henne i en MAM ECO Art, men är inte helt nöjd med den. Dels tycker jag att den ibland är svårknuten, ibland avlastar den inte tillräckligt och ibland sitter smokingbältet (eller vad man nu kallar det tygstycke som man drar upp över barnet när man satt barnet i sjalen) löst. Vill ha en lättknuten sjal som avlastar bra. Känner inga i min närhet som jag kan fråga, bor utomlands i Edinburgh, Storbritannien, och vet inte något ställe där jag kan få känna på olika sjalar. Vad bör jag tänka på när jag tittar på ny sjal? Är det någon som vet någon som bor i Edinburgh och bär i sjal? Eller som känner till någon bra sjalförsäljare i Storbritannien alt som skickar den utomlands? Kommer till Sverige, Skåne, i maj/juni, men vet inte om jag kan vänta tills dess. Sedan undrar jag också hur länge man brukar orka bära barnet på magen, i groda? Finns det andra knytningar som avlastar bättre och som man kan knyta på magen?
Två tjejer födda 07 & 08. Burit i MaM, Didymos, Zara, Ergo, Beco Butterfly, BB-Tai, Manduca, Boba, Aldoria Bambu Soft, Calin Blue Gauze. En kille, född 2013, bärs i Earthy Rainbow, Norwegian Alba Wool, Ellevill Paisley Linen Ink & Tula Eiko Quilt.