Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maria Segedi
Vad för sjal behöver jag?

Jag behöver en lång tror jag, är 172 cm och just nu dessutom överviktig. Vill kunna bära omslutet kryss fram och bak. Men främst lär selen användas till ryggen så främst för magbärning inne och ute till sommaren. Så den ska vara sval. Är nybörjare så knytvänlig. Mitt barn är 4 mån och ökar stadigt i vikt just nu 6 kg +. Vill inte behöva byta sjal sedan-har inte råd. Älskar selen men vill ha även ngt snyggt, supermysigt utan 100 spännen eller som skaver i armhålan liksom men eftersom selen är så mångsidig behöver jag inte en sjal för snabba knytningar utan komforten kommer före (och görna att den döljer alla mina valkar :app: ). Sedan får den inte kosta multum :whut: Lär nog köpa begagnat.
Men den behöver inte klara upp till 3 år för då lär jag anvbända vagn o sele så ngn snygg halv stretchig funkar ju. Bali breeze kanske?

Så hjälp nu sjalexperter. Tror min bebis kommer hålla sig normalvikt för åldern om hon inte börjar öka explosionsartat nu...
Användarens profilbild
Av mari_tres
En bali breeze eller en gås kan funka utmärkt, eller så väljer du en något tjockare sjal direkt. Jag tycker att det är skönare att bära tyngre barn med lite tjockare sjalar, men det är ju en smaksak som allt annat. Ninosarna är ju tunna och mysiga, men frågan är var du sätter gränsen för att sjalen blir för dyr. En annan tunn sjal är ju Hoppes supertunna (fast den tycker jag är så tätt vävd så den känns varm ändå). Vill du ha en tunn för att den är lättknuten eller för att den är sval?
Användarens profilbild
Av mammahappy
amazonas carrysling skulle jag nog rekomendera då.
Den är väldigt sval samtidigt som den är stadig men bra stretch i den.
Å så är den väldigt billig i nypris också men blir ju såklart ännu billigare begagnad :wink:
En som är 4.5m lång kostar 450:- och den som är 5.2m kostar 520:-
Och den finns att köpa hos http://babyboden.jetshop.se/
Användarens profilbild
Av camsch
ACS säger jag också med de kriterier du har! :tumup:

Jag har en Laguna som kom in hos mig som 3:e eller 4:e sjal, och jag tycker verkligen att den är en bra kompromiss. Funkar bra både sommar och vinter (jag är också VARM av mig), både på mage och rygg (till skillnad från Gauzen som jag bara får att funka på magen även om jag älskar den) och den avlastar bra. Och billig!
Enda "dåliga" är att ändarna är mycket snedskurna så jag får i mitt tycke lite långa svansar.
Den är förresten till salu om det skulle vara intressant, har precis köpt en av mina drömsjalar... PM:a i så fall
Användarens profilbild
Av mari_tres
camsch skrev:ACS säger jag också med de kriterier du har! :tumup:

Jag har en Laguna som kom in hos mig som 3:e eller 4:e sjal, och jag tycker verkligen att den är en bra kompromiss. Funkar bra både sommar och vinter (jag är också VARM av mig), både på mage och rygg (till skillnad från Gauzen som jag bara får att funka på magen även om jag älskar den) och den avlastar bra. Och billig!
Enda "dåliga" är att ändarna är mycket snedskurna så jag får i mitt tycke lite långa svansar.
Den är förresten till salu om det skulle vara intressant, har precis köpt en av mina drömsjalar... PM:a i så fall
Är inte ändarna kortare nu? Det var nån som sade det iallafall.
Av Maria Segedi
NU är det ju så att jag kanske får bytt min vagn mot en gauze så då vet jag ju inte om jag behöver ngn annan men å andra sidan kommer behovet av annan inte uppstå förrän sommaren och ev ryggbärning heller :hmm: Men får jag inte bytt så måste jag köpa ngt! Men jag har förstått en gås är sval oxå. :whut:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?