Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Har lite funderingar som jag söker svar på så tänkte testa att slänga ut frågorna här :wink:

Alla dessa fantastiska sjalflätor, varför gör ni dem? Fyller de någon funktion förutom det estetiska och att det är smidigt att "förvara" sjalen så?

Hur får man till en sjalfläta?

Har hitintills burit i en tricot-slen och börjar nu försöka gå över på vävda sjalar, men tycker att lillan hamnar för långt ner, detta hur jag än drar åt i början, vad gör jag för fel??

HIHI å så den sista frågan, känner att jag redan börjat drabbas lite av habegär, vackra mysiga sjalar överallt. :loving: Så hur motiverar man fler bärdon?? Eller kanske borde fråga hur man ska begränsa sig? :lol:
Användarens profilbild
Av sapos
så sjal :twisted: har gripit sig fast hos dig med? :wink:
vill du kan vi försöka ses någon dag kan jag hjälpa dig med knytningen.
Men annars så är det nog så att du ändå knyter lite för löst eller sätter henne för långt ner när du knyter :hmm:
sjalflätor, ja såna kan jag ju göra som du sett 8) men kan ionte förklara hur man gör :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Finns en del trådar om hur man gör flätor och varför, finns även med youtubelänkar om man vill se, Jag har dock bara en hand just nu :roll:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
sapos skrev:så sjal :twisted: har gripit sig fast hos dig med? :wink:
vill du kan vi försöka ses någon dag kan jag hjälpa dig med knytningen.
Men annars så är det nog så att du ändå knyter lite för löst eller sätter henne för långt ner när du knyter :hmm:
sjalflätor, ja såna kan jag ju göra som du sett 8) men kan ionte förklara hur man gör :roll:
tja summan av lasterna ska ju vara konstant å jag försöker ju sluta med godis haha

bara bara bara mina blir friska å lite mindre snö eller iaf en sak mindre :-(
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
mari_tres skrev:Finns en del trådar om hur man gör flätor och varför, finns även med youtubelänkar om man vill se, Jag har dock bara en hand just nu :roll:
Få se om jag kan leta reda på det sen, sitter oxå bara med en hand just nu och det går baske mig inte fort då, pluss ett par tröga tangenter :-) Har du några bra sökord om du inte har länkar tillgängliga? :D
Användarens profilbild
Av sus
he77na skrev:HIHI å så den sista frågan, känner att jag redan börjat drabbas lite av habegär, vackra mysiga sjalar överallt. :loving: Så hur motiverar man fler bärdon??
Har du bara ett par skor? elle en jacka? Nej just det! Du har olika för olika tillfällen, eller hur? Det är inte ett dug konstigt att man behöver fler sjalar :Hahaa: :twisted:
Användarens profilbild
Av mari_tres
he77na skrev:
eamane skrev:Här är en tråd om sjalflätning http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... fl%C3%A4ta
Man gör dem för att mjuka upp sjalen ytterligare och dessutom blir det snyggt och smidigt att förvara dem :wink:
Tack tack :-) ska ta och kolla på länken sen och tack för förklaringen :tumup:
I den tråden finns en länk till youtube, http://www.youtube.com/watch?v=aXdxJ17vgWc där det visas hur man gör :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
sus skrev:
he77na skrev:HIHI å så den sista frågan, känner att jag redan börjat drabbas lite av habegär, vackra mysiga sjalar överallt. :loving: Så hur motiverar man fler bärdon??
Har du bara ett par skor? elle en jacka? Nej just det! Du har olika för olika tillfällen, eller hur? Det är inte ett dug konstigt att man behöver fler sjalar :Hahaa: :twisted:
:app: Perfekt, ska använda det på maken om han börjar se skrynklig ut :tumup:
Användarens profilbild
Av Alven
Ang. att lillan hamnar för långt ner, vilken knytning är det du försöker göra? det underlättar en del om man ska svara... ;) Är det vanligt omslutet kryss (med "smokingbältet" innanför) kan du testa att börja med bältet hägre upp, precis under brösten, och dra år över axlarna när du satt i lillan och gärna hoppa lite samtidigt innan du knyter klart.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Alven skrev:Ang. att lillan hamnar för långt ner, vilken knytning är det du försöker göra? det underlättar en del om man ska svara... ;) Är det vanligt omslutet kryss (med "smokingbältet" innanför) kan du testa att börja med bältet hägre upp, precis under brösten, och dra år över axlarna när du satt i lillan och gärna hoppa lite samtidigt innan du knyter klart.
HIHI ja självklart, så långt tänkte jag ju inte snacka om rudis :oops: Omslutet kryss är det jag vågat mig på för det kändes närmast det jag har gjort med trikåsjalen...

Ok hoppa lite var det, ska ta och testa nästa gång hon åker i sjalen :-)
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
JinxLinda skrev::hello:
Trevligt med en till örebroare här på Sjalbarn.
:wave: tack tack, såg att du hade en imponerande samling sjalar, någon favorit?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?