Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nea_taby
Råkade visst lägga denna tråd i "knytinstruktioner" men den passar nog bättre här kanske...

Kollade runt lite efter en tunnare sjal än den trikåsjal jag har. Funderar på en vävd sjal men jag undrar...
-Vad skiljer de vävda sig från trikån vad gäller knytsvårighetsgrad?
-Vad spelar det för roll om den har avsmalnande ändar eller ej?
-Det finns ju lite olika längder, hur vet man vilken man ska välja?
Användarens profilbild
Av emelie
-Vad skiljer de vävda sig från trikån vad gäller knytsvårighetsgrad?
Det är stadigare tyg, men jag har aldrig upplevt att det skilt i svårighet att knyta.

-Vad spelar det för roll om den har avsmalnande ändar eller ej?
Jag har bara haft med avsmalnande ändar och jag tycker det är praktiskt för det blir lite mindre tyg.

-Det finns ju lite olika längder, hur vet man vilken man ska välja?
Det beror på vilka knytningar man vill göra och hur stor man är själv (och hur stort barnet är).
Jag är stl S, typ, och jag vill ha mina sjalar längre än 4,5m. för då kan jag knyta omslutetX på ryggen och magen samt ryggsäck och höftkryss.
Stellaris har en storlekstabell som du kan titta på.

Min första vävda sjal fick jag när Oliver var fyra månader. Det är en Bebina Stjärntecken :heart: och den är ganska tunn och väldigt lättknuten. Jag tycker att det var en bra sjal att avancera från trikå med.
Efter det har jag haft sjalar i kraftigare tyg också, men jag trir det hade varit svårare för mig att få till det riktigt bra med dem om jag haft dem som första vävda.
Men det är en smaksak. Man får prova sig fram. Det ständiga stalltipset "Gå på sjalträff!" för att klämma o känna o få hjälp får du av mig nu. 8)

Lycka till i sjaldjungeln! :D
Användarens profilbild
Av emelie
och så glömde jag ju :oops:

Välkommen till Sjalbarn! :hello:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?