Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jaha, nu säger maken att det är sista barnet jag väntar nu. :wink: Och om det är så, har jag bara en begränsad tid av bärande framför mig innan det är slut. Finito. :shock:

Då slår mig tanken att jag ju nästan inte alls utforskat sjalvärlden, och framför allt har jag inte hängt med det minsta på flera år. :siishah:

Jag har burit massor och åter massor men inte ägt många olika sjalar alls, även om jag provat en hel del.

Så, vad behöver min lista kompletteras akut med?

Jag har ägt, älskat och använt:
*Easycare :heart: (långa och korta och som ring: lava, sol, eld, hav och kanske något mer, minns inte)
*Skrynkelgås :heart:
*Sino :heart:
*MobyWrap (vägen in i sjalarnas förtrollade rike)
*BabyBundler, en bred och go
*Hoppe Madrid (gamla tjockvarianten)

*Bärpåsar av fleece samt av en hoppe
*Ringsjalar av easy samt lite andra varianter
*Meitaier - av bland annat pärla och några av okänt tyg *s* samt en Kozy

*Patapum
*Ergo
*Beco 4th

Sedan är typ listan slut! Det är ju ingenting, jag menar två heltidsburna barn och bara typ strax över 20 bärhjälpmedel som passerat hemmet! :whut:

Så, vad har jag missat, vad är de nya flugorna? Fill me in!! :lol: :vågen:
Mmm, manducan har jag inte ens provat, det borde man ju göra... Däremot är jag inte någon didyfantast, jag är en sucker för tunna mjuuuuuka sjalar och gillar raka ändar bäst och har klämt på massor av didysar och bara blivit besviken. :wink: Fast det är väl fjösigt att aldrig ha haft någon kanske... :hmm:

Zara... som tur är är det inte något favoritmönster, men forest var ju väldigt fin i och för sig. Hm. :wink:

(Skas jag tillägga att jag egentligen är fattig som en kyrkråtta? :lol: )

Mera, mera! :vågen:
En marimekko trikåsjal. De är fina och man blir så glad av dom när man känner sig så där trött och zoombieliknande när man har en liten kotte.

Och kanske en grym norsk eller dansk MT. Finns så många underbara! :love:
Bara hoppe och easycare av vävda sjalar! Det måste du ju rätta till. Då didymos är så olika i de olika vävsätten så tycker jag att de borde prova en randig, en indio och en jaquardvävd. Sen är det ju olika egenskaper beroende på vad det är för matrial, så en med ull, en med hampa, en med siden, en med lin och så en vanlig tråkig bomullsvariant. Där har du en del att prova. Sen en stork borde ju också ha haft innan bärkarriören börjar gå mot sitt slut.

Du verkar inte ha provat en angelpack, det kanske skulle vara något för dig. och om vi går tillbaks till sjalarna så en pamir kanske är något att sukta över.
vovvemor skrev:Mmm, manducan har jag inte ens provat, det borde man ju göra... Däremot är jag inte någon didyfantast, jag är en sucker för tunna mjuuuuuka sjalar och gillar raka ändar bäst och har klämt på massor av didysar och bara blivit besviken. :wink: Fast det är väl fjösigt att aldrig ha haft någon kanske... :hmm:
Det finns tunna didysar också, Liljor, nino och många av indiosarna tex. Även kännt på några av de "vanliga" didysarna som varit tunna och gosiga. Fast då var det ju det där med raka ändar, förståss... :hmm:
Amazonas Carry sling är ju tunn, men den har fasligt långa ändar.

Och så tycker jag nog en bärabarn-sjal också.... inte i första hand för att de är sköna att bära i utan för att de är så bra till så mycket annat :lol: handduk, sarong, solskydd, filt...
mari_tres skrev:
vovvemor skrev:Mmm, manducan har jag inte ens provat, det borde man ju göra... Däremot är jag inte någon didyfantast, jag är en sucker för tunna mjuuuuuka sjalar och gillar raka ändar bäst och har klämt på massor av didysar och bara blivit besviken. :wink: Fast det är väl fjösigt att aldrig ha haft någon kanske... :hmm:
Det finns tunna didysar också, Liljor, nino och många av indiosarna tex. Även kännt på några av de "vanliga" didysarna som varit tunna och gosiga. Fast då var det ju det där med raka ändar, förståss... :hmm:
Amazonas Carry sling är ju tunn, men den har fasligt långa ändar.

Och så tycker jag nog en bärabarn-sjal också.... inte i första hand för att de är sköna att bära i utan för att de är så bra till så mycket annat :lol: handduk, sarong, solskydd, filt...
Ja, jag kan ju säga att det är en otrolig skillnad dels mellan vävsätten i olika didysar men även matrialet. Det är en milsvidd skillnad att jämföra en bomullsindio med en ullindio eller sidenwellen. De har så olika egenskaper och mjukheten och tunnheten är så olika beroende på vilken typ det är.

Kom på att en girasol och en bebina borde hon väl även pröva på. Tror att men kan få girasolen med både sneda och raka ända i varje fall har jag för mig att det var så hos hon som har earthy rainbow.
Ja, jag har ju en tunn hoppe på gång. Den vill jag ju ha testat innan det är slut....
Sen har jag ju en BBS (är väl numera WBS) och den hade jag inte velat vara utan.

Börja med att kolla vilka trikåsjalar som du bara måste testa....de kommer ju liksom först och är inte aktuella lika länge ju. Så slipper du bli överväldigad på en gång ;)
Om du gillar ringsjalar måste jag ju rekommendera Ringo i Splendid Babys tyg eftersom jag ser att du ska ha ett vårbarn som du kommer att bära i sommar. Den är helt underbart sval och skön och mycket vacker och praktisk och alldeles alldeles underbar....nu har jag tyvärr skilts från min men det kanske finns någon annan som har en till salu annars vet jag var du kan köpa en ny men den är ganska dyr....
Sen om du nu vet att det blir sista barnet så kanske du ska prova en sakura bloom ringsjal. Kanske inte det mesta ekonomiska valet men det är nog en produkt som skulle vara roligt att få prova. Tänker då en moondance eller så även om jag nog själv tycker att många av dem andra färgsättningar är finare så är ju moondance den som är dyrast. http://sakurabloom.com/

Bild
:app: :app:

åh vad bra, mera mera!

Det är nog kanske sant det där med att man ska bestämma sig för att botanisera bland trikåerna först...

Och sedan kommer jag alltså inte ifrån didy? :Hahaa: Nej, klart jag ska vara öppen för dem också! :D Jag tror att jag bara provat ett par indiosar och ellips och wellen och klämt på jim tidigare. Inget som fastnat eller känts lockande (bara strävt och tjockt), men då har jag ju inte provat ull eller siden.

Bebina har jag provat fast bara stjärntecken, och där hade jag väntat mig tunn och mjuk men det var den ju inte. *mutter* Så det vågar jag mig inte på igen.

Girasol därmot har jag kikat på förut men inte provat, kanske vore något!

Stork - nixpix, inte heller tjock hoppe igen, där har jag en gräns. :Hahaa: Tunn hoppe vill jag däremot prova.

Fler ringsjalar vore lite kul, för det har jag varit dålig på att använda trots att jag nästan varje gång tänker att det är så enkelt och smidigt. :wink:

Vi hamnade i selträsket nämligen och har nästan bara burit i sele. Ni ska se vår ergo, den är så genomsliten och trasig överallt att den knappt går att visa sig ute i. :Hahaa: Angelpack har jag inte heller testat.

Wrapsody Bali stetch har jag funderat på förut men jag tycker inte om utseendet på någon av dem... :oops: Just det, marimekkosarna ja, de är ju fina.

Just det, bärabarn har jag haft också, det glömde jag!

Pamir ska jag kolla upp...

Vilka norska och danska MT:ar är det man ska dregla över då? Är ruskigt MT-sugen men fasen att allt ska vara så dyrt. Och snyggt. :Hahaa: :Hahaa:
vovvemor skrev: Wrapsody Bali stetch har jag funderat på förut men jag tycker inte om utseendet på någon av dem... :oops: Just det, marimekkosarna ja, de är ju fina.
2 flugor i en.....en WBS Hiruko (finns den kvar) och så en egen panel..... Eller färga en? Finns väl nån blekfis?
Senast redigerad av Sockertopp den tor jan 22, 2009 14:20, redigerad totalt 2 gång.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?