Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hej!

HAr en lila gås, som jag var kär i. Men nu har jag mest jobb med den.

Den skär in i höfterna på mig, så mycket att jag inte vill bära med den. Fick tipset att vika den dubbel över höften, men det hjälper inte. Det korvar sig och skär in ändå. Man knytar ju om höften för att få lite extra avlastning så det känns ju inte som ett alternativ och bara vira den löst runt..

Någon mer som har det så? Hur har ni löst det?!

Får jag inte rätsida så får nog gåsen hitta ett annar hem..
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Alven skrev:Så är det med gåsen, den är så tunn att det skär in. Mycket bättre med tjockare sjalar ;)
Jo, tjockare sjalar är bättre.. Men med en dotter som har en noramltemp på 37,7 så blir det gärna varmt i en tjock :mrgreen: Och när det är lite kris med humöret hinner jag inte klä av henne kläderna..

Jag som gillar gåsen i övrigt, avlastar helt ok för att var så tunn och allt.. Men aj mina höfter..
Användarens profilbild
Av milimani
Kanske en BBS istället, tunn men avlastar ganska likvärdig och den är mjuk så den skär inte in.
Av sjaltokan
Gör du omslutet kryss på magen kan du ju dra isär krysset så det bara blir som en säck över ryggen på henne om du vill använda en tjockare sjal.

Lånar en bild från bildgalleriet
Bild
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
thowida skrev:Gör du omslutet kryss på magen kan du ju dra isär krysset så det bara blir som en säck över ryggen på henne om du vill använda en tjockare sjal.

Bild

Den brukar jag använda!

BBS, är den go att bära i?!
Användarens profilbild
Av milimani
Ellen och jag skrev:
thowida skrev:Gör du omslutet kryss på magen kan du ju dra isär krysset så det bara blir som en säck över ryggen på henne om du vill använda en tjockare sjal.

Bild

Den brukar jag använda!

BBS, är den go att bära i?!
Supergo!!
Användarens profilbild
Av amani
Tyvärr hade jag samma problem, den skärde in i magen på mej, jag trodde det var jag som knöt dåligt men det var bara att gåsen inte passade mej, för när jag bytte till min hoppediz så blev det mycket bättre :tumup:
Så har tyvärr inget råd att ge mer än att kanske skaffa en tjockare sjal?
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
amani skrev:Tyvärr hade jag samma problem, den skärde in i magen på mej, jag trodde det var jag som knöt dåligt men det var bara att gåsen inte passade mej, för när jag bytte till min hoppediz så blev det mycket bättre :tumup:
Så har tyvärr inget råd att ge mer än att kanske skaffa en tjockare sjal?
Jag har både hoppe och easy här hemma, tjocka och goa!

Gåsen är ju tänkt som en svalare innesjal. Då Ellen är så varm av sig.

Jag får ta mig en funderare.. Eventuellt kan det ju få vara en "under vagnen sjal" som alltid ligger där. Så används den iallfall ibland!
Användarens profilbild
Av Bollen
Prova en Zara! Tunnare än Hoppe och Easy och avlastar superbra (bäst av alla sjalar jag provat). Ett tips bara :D
Användarens profilbild
Av millla
Trivdes inte heller med min gås. Jag ville så gärna tycka om den i somras när det var varmt men nej. Hur jag än försökte knyta jättenoga så blev det aldrig bekvämt :(
Aktar mig för tunnare sjalar nu...
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?