Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brunetten
Måste bara få berätta att idag har jag varit på min första sjalbärarträff :vågen: . Här i Peking :tumup:

Det var en barnbutik som arrangerade ett öppet hus med temat Baby Wearing. Butiken säljer Ergo, Baby Björn och två lokalt producerade märken, mina mei taier och ett annat företags ringsjalar. Även om det säkerligen inte var lika informellt som en bärträff i Sverige med andra "sjalbarnare" så var det väldigt trevligt. Många kom som jag med sina olika sjalar och selar och jag träffade flera som verkligen var intresserade av att bära, eller av att börja bära i sjal.

Där jag befinner mig mest (i bostadsområden med mestadelen utlänningar) bärs det en del men främst i BabyBjörn och ev i Ergo. Så det var extra kul att få se långsjalar/mei taier/bårpåsar och andra bärredskap och få prata med andra som bär mycket och att få hjälpa nya bärare att hitta rätt i barnbärarvärlden.

Ville bara dela med mig - jag har varit alldeles glad hela dagen :D . Ha en underbar dag!
Av Umma
Å vad kul det låter :D ! Hur är det Peking annars, bär kineserna sina barn eller är det barnvagn som gäller?
Användarens profilbild
Av brunetten
Det var en japansk tidning där som skulle skriva om träffen. Jag hoppas att jag får tidningen och i så fall lovar jag att dela med mig av eventuella bilder. Jag tror dock att fotografen tog mest bilder när barnen lekte i lekrummet, speciellt på de ljusa barnen - de är ju lite exotiska här.

När det gäller att bära eller köra vagn så ser jag mest föräldrar som bär utan hjälpmedel eller som har vagn. Dock har jag ett par gånger sett helt underbara mei taier i sammet med brodyr. Tyvärr räcker inte min kinesiska till för att fråga var de är ifrån. De kineser jag träffat som pratar engelska och som jag frågat om mei taier eller andra bärhjälpmedel så har ingen känt igen just mei tai men sett/använt någon liknande typ av bärhjälpmedel.

För de "moderna" kineserna som har en lite högre inkomst så används ungefär samma bärhjälpmedel/selar som vi har, eller liknande typer. Jag har aldrig sett någon använda långsjalar, men ett par ringsjalar har jag sett, fast då var det var västerlandska turister.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag läste någonstans att Babybjörn tydligen skulle storsatsa i Kina nu. :roll: Väldigt synd om kineserna pga reklam kommer att välja bort sina underbara traditionella mei taier och ersätta dem med dyra och dåliga Babybjörnar. De har liksom världens bästa bärhjälpmedel (tycker jag ;)) i det landet redan... dumma storföretag. :evil:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?