Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Hur är det med era män (ni som har någon) - gillar de att bära i sjal?

Vi skickade ju efter en manduka eftersom mannen ville ha en sele, men den ligger ofta oanvänd här hemma... Istället har mannen upptäckt långa indion och knyter enkelt in sonen i omsluten fram på magen. :heart: Jag är faktiskt lite imponerad! Det ser jättemysigt ut. Vår son är ju stor och det är inte en chans att man kan fixa något här hemma, duka eller laga mat, med honom "på armen". Detta har gått upp för maken som numera sjalar varje dag...

I söndags var vi på valuptställning och han bar G i sjalen i säkert två timmar. När G skulle amma konstaterade maken "tänk så länge jag burit och det känns inte det minsta i mina axlar eller i ryggen". Det ni, med en bebisklump på nio kilo!! :mrgreen:

Jag tror också han gillar indion (natur) eftersom den är neutral i färgen och inte så "kvinnlig" liksom...

Hur gör era män? Är de sjalfrälsta eller mer avvaktande?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Min bar ibland i trikån då M var pyttis, men mest var det ju jag som bar :oops: så han hade inte någon chans, likssom....

Nu om han ska bära så väljer han själv ringsjalen eller de dubbla bärslingorna som han tycker är behändiga. Om jag är med och kan säga till om nåt så sätter jag hellre en sele i händerna på honom :lol: och det har han inte heller någonting emot. (han sätter inte upp M på ryggen själv, utan bara om jag är med)
Användarens profilbild
Av vimla
Min sambo bar gärna och stolt vår son i vår lånade Mam eco Dusty Rose - tills han fick problem med några diskar i ryggen för ett par månader sedan. Så nu är det enbart jag som står för bärandet. Han testade med Becon för ett par veckor sedan men fick lite ont igen. Såå synd. :love:
Användarens profilbild
Av teres
Min man bär i vävt mest, tycker att när han tidigare bar lillan och vi var på stan att han riktigt struttade fram! Det är klart att när man som man bär på en väldigt söt unge så får man en del uppmärksamhet och som mycket stolt pappa så syns det :D

Trikåsjal går men aldrig varit något han riktigt gillat, samma gäller sele, han tycker man kan bära fram men förstår inte hur det skall gå till att bära en sele på ryggen (vilket jag tycker är konstig eftersom han inte har några bekymmer med att svinga upp dottern på ryggen i sjal?).
Av puh
Min sambo bar S ibland i trikåsjal när hon var pyttig. Oftast fick han nog ingen chans - jag var då snabb. Men om det behövdes så gjorde han det. Och nu när jag har varit borta några kvällar och S har varit ledsen så har han burit i vävd på magen. Han gillar vår CostaRica som jag tycker är lite stel - den tycker han är lättare :roll: :D

Becon har jag inte fått på honom ännu och aldrig på ryggen, men det är nog bara en tidsfråga hoppas jag. Han har nästan aldrig burit bland folk heller - det är lite synd :hmm:
Användarens profilbild
Av Bridz
Min man bar sonen i trikåsjal så länge det fungerade. Då hade vi inget annat att bära i och han föredrog sjalen framför vagn precis som jag.

Sen köpte vi ergon, och numera bär han bara i den. Fortfarande hellre ergo än vagn, men de vävda sjalarna eller någon annan sjalform är han inte intresserad av.

Den nya bebisen kommer nog också att bäras i trikåsjal när (om) den kommer.
Användarens profilbild
Av Minchi
Min man är inte intresserad av att bära i sjal, men Manducan går bra. Det är för krångligt att knyta, tycker han.
Användarens profilbild
Av Eld77
Kramus är sjalfrälst och älskar färgglada sjalar. Jag köpte en wellen silver i julklapp till honom för att jag trodde att den var lagom diskret sådär... tji fick jag. Nu har han en regnbågseasy istället. :lol: Iofs så använder vi mest sele just nu eftersom sjalbebisen har blivit väldigt sprattlig och vill upp och ner och upp och ner...
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Min man bar i sinon när Pyret var liten. Numera bär han i becon och det gör han gärna! Han har aldrig riktigt tyckt att det varit någon vits att lära sig knyta med vävd, eftersom becon funkar så bra för honom.
Vi har väl i stort sett alltid medvetet gjort så att han bär om vi båda är ute, eftersom jag får tillfälle att bära alla de dagar jag är själv hemma.
Av catleya
Maken bär bara i selen. De få gånger han har burit i sjal har han inte trivts med de.
Användarens profilbild
Av miom
Min man bär mycket flera gånger om dan. särskilt nu när han är föräldrarledig. Jag är lat och ammar, han bär :D .

pluttis
Bild

och sexåringen :shock:
Bild

pluttis
Bild
Av Löv
miom skrev:Min man bär mycket flera gånger om dan. särskilt nu när han är föräldrarledig. Jag är lat och ammar, han bär :D .

pluttis
Bild

och sexåringen :shock:
Bild

pluttis
Bild
Helt underbara bilder!!! Jag tycker det är så fint med män och bärsjal!! :heart:

Min man har företräde att bära på helger och kvällar eftersom han tycker jag får bära så mkt ändå på vardagar + närheten amningen ger... Han älskar att bära G. :love: Nästan så jag blir lite sur ibland, jag vill ju oxå!!
Användarens profilbild
Av Safireee
Min man gillar att bära, men han kan ínte knyta själv. Han får med nöd och näppe på sig Manducan ens. Han säger att han inte är så vig. När vi är ute hela familjen brukar han bära halva tiden, men jag får hjälpa till. Han gillar ringsjalen och den tar han ofta när han lagar mat t ex. Fast han är inte så bra på att få till den heller... Men vi får se, han kommer nog lära sig dem när han är föräldraledig nu i vår.
Användarens profilbild
Av diddeldi
magnus föredrar sjal till liten bebis och sele till större barn. precis som jag med andra ord :wink: . han har sina egna favoriter som inte jag brukar använda, en trikåsjal, en vävd sjal och en sele.
Användarens profilbild
Av milimani
Min man bär i ergo och beco, sjalade Elin lite när hon var bebis. Men han tycker det blir för varmt.

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?