Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fluffboll
För ganska precis två år sen var jag gravid med vårt första barn och surfade runt på AFF med flera för att ta reda på mer om bärsjalar. Knappt några trådar handlade då om sjalar utan det var bara BabyBjörn hit och BabyBjörn dit.

Nu är jag gravid igen och fast jag knappt går in på några av de andra sidorna längre så gick jag häromdagen in för att kolla hur det såg ut numera. Å vet ni vad?!
Det är många fler trådar om ergonomiska selar och bärsjalar än om BBs! :app:

Är det inte rätt fantastiskt? Mer bärsjalar till folket! :tumup: :app:
Användarens profilbild
Av Fluffboll
kajsa kavat skrev:Ja, visst är det fantastiskt att fler och fler upptäcker vad bra det är :vågen:
Men eller hur! Jag blir alldeles varm i hjärtat av att tänka på alla pyttisar som får bli burna alldeles nära hjärtat på sina mammor och pappor. :loving:
Användarens profilbild
Av malinmedflera
Det är så coolt! Och så mycket lättare för alla som vill sjala och vara nära sina små när man inte är själv... :)
Användarens profilbild
Av thanisa
Eller så ändras det man själv ser. När jag väntade tvåan var jag mycket aktiv på aff och i den ankomstgruppen pratades en hel del sjalar och det verkade då vara vanligare med trikåsjal än med babybjörn. Det även bland det jag mött därifrån. Min son föddes juni-06, så lite tror jag att man ser saker som man själv är intresserad utav.
Användarens profilbild
Av Fluffboll
thanisa skrev:Eller så ändras det man själv ser. När jag väntade tvåan var jag mycket aktiv på aff och i den ankomstgruppen pratades en hel del sjalar och det verkade då vara vanligare med trikåsjal än med babybjörn. Det även bland det jag mött därifrån. Min son föddes juni-06, så lite tror jag att man ser saker som man själv är intresserad utav.
Säkert kan det vara så också. :)

Fast jag letade ju aktivt efter vad folk tyckte om bärsjalar. I bärsjal/bärselesforumet på AFF för två år sen var det knappt nån som sa nåt om nåt annat än BBs och nu när jag gick in för att kika där så var det i princip bara Becos, Manducas och sjalar i varenda tråd. :D Nån ankomstgrupp hängde jag aldrig i så det kan jag inte uttala mig om. :)
Användarens profilbild
Av Cotton Candy
Hmmm.... känner igen det ni skriver. När min första son föddes 06 köpte vi en BB för att alla andra hade den. Hade ingen aning om att det fanns annat... jo kanske typ i Afrika, men inte här i Sverige :shock: .
När jag väntade mitt andra barn hade jag sett fler med sjal och blev nyfiken. Snälla mamma gav mig en sjal och sen dess har BB legat längst inne i garderoben. Vill inte ens sälja den.

Jag tycker dock fortfarande att man ser alldeles för många barn i BB. Ibland ser jag kvinnor (tror aldrig jag har sett en man) med sjal och en dag såg jag en tjej med en Manduca (köpte själv en dagen efter!).

Idag var jag och handlade i Täby Centrum och alla tittade med stora ögon på min Beco... samma sak när jag kommer med sjal. Till och med på Babyland har jag fått frågor om att bära med sjal av personalen :shock: :hmm: . Dom säljer ju tom sjal....
Användarens profilbild
Av Minchi
Visst är det så! :vågen:

Jag tycker det känns jättebra! Fast irl är det fortfarande STOR dominans av bb häromkring... Undrar när det ska vända? :hmm:
Av Löv
Fluffboll skrev:För ganska precis två år sen var jag gravid med vårt första barn och surfade runt på AFF med flera för att ta reda på mer om bärsjalar. Knappt några trådar handlade då om sjalar utan det var bara BabyBjörn hit och BabyBjörn dit.

Nu är jag gravid igen och fast jag knappt går in på några av de andra sidorna längre så gick jag häromdagen in för att kolla hur det såg ut numera. Å vet ni vad?!
Det är många fler trådar om ergonomiska selar och bärsjalar än om BBs! :app:

Är det inte rätt fantastiskt? Mer bärsjalar till folket! :tumup: :app:
Visst är det stor skillnad!! Jag kände mig verkligen exotisk när jag bar dotter, född 03, i baby bundler, stork och ergo. Som folk tittade! Denna gång har jag fått kommentarer om att jag tydligen hängt på "bärsjalstrenden"... :whut:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?