Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu behöver jag att ni slår era kloka huvuden ihop å ger mig bra tips på ergonomiska selar! Om ca 3 veckor blir jag faster :vågen: åså klart propagerar jag för att bebisen ska bäras! :sjal: Min bror hade snappat upp att jag inte rekomenderade en babybjörn :this: och jag hade lite bråttom för att prata med honom men jag lovade återkomma med tips på bra selar. Babybjörnens fördel är att den går få tag i lätt både ny i butik och begagnad så man kan få ett överkomligt pris. Men nu vill jag ju få in dom på ergonomiska selar så vilken sele är bäst? Fakta om familjen, min bror är rätt smal så selen ska passa smalkroppsbyggnad, de är helt nya på det här med barn å jag tror sjal känns rätt främmande för dom. Selen ska vara enkel att använda gärna gå använda till bebisar. Vilken sele rekomenderar ni? vart får man tag i selarna billigast?
Beco butterfly 2? Jag beställde från uttlandet där de var billigare. Den är jätte behänding om man vill bära på rygg men inte vill svinga (som min sambo) du lägger i barnet i selen som finns i selen och sen lägger du på den som en ryggsäck.
Annars skulle jag kolla på sjalrecensioner och kolla efter en.
Hur stora är dom som ska bära?
min bror är väll strax under 180 och ganska smal och hans tjej är väll ungefär lika lång, rätt normalbyggd sådär.
Jag har haft ERGO med baby insert, Manduca och är nu förtjust ägare av en Beco Butterfly.

Jag skulle rekomendera Manducan, den är lättast att använda, avlastar bäst och har smartast huvudstöd. ÄVEN om jag inte skulle vilja byta tillbaka för BECOn är så sjuuuuukt snygg och lätt att bära på ryggen med. :D

Fast jag skulle nog försöka övertala dom till en trikåsjal i alla fall. Dom finns galet många ute på blocket till hyfsade priser, och om du kan visa dom omslutet kryss så är det ju bara övning övning övning som gäller... Det blir ju inte så lätt fel med en trikåsjal, heller....
Glömde säga...att man kan vara smalare i en Beco butterfly än i en Manduca som har mer vaddering på sina band. Men för en 180 lång kille ska nog Manducan räcka även om han är svinsmal...
:heart: Tack för alla tips! jag ska titta på en manduca och tipsa om den. Jag har haft mina funderingar på manducan, kul att höra att ni som har den är nöjda. jo jag ska absolut tipsa om sjal oxå, speciellt trikå för den har varit så mysig att bära i. Jag ska försöka värva brosans tjej :tumup:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?