Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej hopp!

Idag har jag fått halva familjeliv efter mig. För att jag kritiserade babybjörn :D

Känsligt ämne det där?! JAg frågade bland annat om vuxna hade tycket det var bekvämt att hänga så med ett tygstycke i genen, då var kag bara fjantig. Klart ingen vuxen ville det, men barnen ohh ja, det älskar det.

Blev även kallad "sjalvirare" i en väldigt negativ mening. De undrade nämligen hur länge det skulle ta innan en ¨sån där sjalvirare la sig i diskussionen. :hmm:

Länkade till pepplons sida. Men det var i stort sett bara bluff och båg. De sålde ju sjalar, klart de klankar ner på BB då. Och va de på FL visste, hade de inte gjorts några studier på barn, om de verkligen får men av det. (har det gjort några stuider?!)

Rätt roligt att läsa i tråden, men lite tröttsamt... Jag försökte också att lägga fram att det är inte skönt när barnet väger lite mer, men då använde man ju modellen active :gaah: .

Puckade mig som inte förstod..
Av anna m
Fast även om BabyBjörn inte är någon hit att bära eller bli buren i kan jag tycka att hellre att föräldrar bär i BB än inte alls. Jag bar själv i BB när Torsten var bebis.
anna m skrev:Fast även om BabyBjörn inte är någon hit att bära eller bli buren i kan jag tycka att hellre att föräldrar bär i BB än inte alls. Jag bar själv i BB när Torsten var bebis.
Jo det skrev jag det med. Det var inte ens jag som startade tråden. Jag skrev bara att det fanns så många andra alternativ till selar!
Av anna m
Ellen och jag skrev:
anna m skrev:Fast även om BabyBjörn inte är någon hit att bära eller bli buren i kan jag tycka att hellre att föräldrar bär i BB än inte alls. Jag bar själv i BB när Torsten var bebis.
Jo det skrev jag det med. Det var inte ens jag som startade tråden. Jag skrev bara att det fanns så många andra alternativ till selar!
Det är inte så svårt att få FL efter sig har jag förstått ;)
Vi vet ju att det finns bättre alternativ än Bb :wink: Men samtidigt så kan det vara ganska laddat att säga till en föälder (som försöker göra det bästa för sitt barn) att han eller hon gör fel, och kanske till och med gör illa barnet. Det är lätt att gå till självförsvar då :wink:
Många har nog dessutom fått en Bb, ny eller i arv, och kanske inte känner att de har råd med en annan sele. Är det då bättre att de inte bär alls? En Bb används nog inte heller några längre stunder åt gånge, just för att det inte är så jättebekvämt för bäraren.

Jag vet att det är flera här inne som började sin karriär som Bb-bärare, och sedan hittade bättre alternativ.
Användarens profilbild
Av jazoo
:lol: Att du ens orkar ;)

Jag tycker att det som är allra mest fascinerande är de som provat både BB och sjal, och ändå föredrar BB. Konstiga människor. :hmm:

Tur att alla vi på SB vet hur det skall vara, eller hur?
det har blivit riktigt upprörda.Och då har jag aldrig sagt att bb är skit, utan att det finns andra alternativ. Oc jag sa inte i heller att det som står på pepplon är sanning utan bra information..

Men från det till att bli kallad sjalvrirare är rätt långt. *ler*
Av anna m
Ellen och jag skrev:det har blivit riktigt upprörda.Och då har jag aldrig sagt att bb är skit, utan att det finns andra alternativ. Oc jag sa inte i heller att det som står på pepplon är sanning utan bra information..

Men från det till att bli kallad sjalvrirare är rätt långt. *ler*
Fast sjalivrare är väl ett positivt omdöme :D Det borde finnas som status.. efter fossil kanske... :lol:
Användarens profilbild
Av millla
Sjalvirare är väl inte det sämsta?!! Jag tyckte det lät lite kul faktiskt. Men jag förstår vad du menar med att ha blivit kallad det på ett negativt sätt. Min mamma envisas med att kalla mina sjalar för skynken. I början var det nog för att driva lite med mig, men nu gör hon det utan någon som helst negativ mening med det. :lol:
Av anna m
Ellen och jag skrev:Tyvärr var det inget positivt omdöme..

Men varför hetsar folk upp sig? Sa ju mest att det fanns andra alternativ..

Men jag är inte i tråden mera.. Orkar inte..
Nä det är nog ingen idé...
Och så måste jag säga att babybjörnanvändarna nog är rätt så less på att bli kritiserade hela tiden... :hide: I nästan varje tråd (tror inte jag har sett nån tråd där det inte förekommer egentligen...) som handlar om bb kommer det en sjalare eller en som förespråkar ergonomiska selar och säger att bb är dåligt och att barnet hänger i grenen osv (men man får dock tänka på att barnet väger mycket mindre än en vuxen så det går nog inte riktigt att jämföra hur det är för en vuxen att hänga i grenen... )
Jag brukar också lite snällt påpeka att det finns andra alternativ, så det här är INTE kritik mot TS!!!! Mer om själva fenomenet. Tänk om det vore tvärt om, likssom?

*hukar mig*
Ingen fara!!

Jag tror jag är på stridshumör dessutom ;)

Jag kan köpa ditt argument! Klart det inte är roligt att bli kritiserad och att som du säger, ergonomiska dras alltid upp i diskussionen om BB!

Det jag reagerat på är att jag blev nästan dumförklarad, för att jag sa att det fanns skönare bärdon. Och att vi "sjalvrirare" alltid skulle kalnaka ner på BB. Sedan började de prtas om att deras barn visst mådde bra i bb. Det sa jag aldrig något om, och så farligt är det väl inte att läsa en text om andra selar?!

Tror jag vill komma dithän där jag undrar varför jag inte får ha en åsikt som inte stämmer överens med andras?!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?