Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Blå Myran
Det hade ju varit underbart att få duscha i lugn och ro med barnet med sig, men funkar det? Jag inbillar mig att barnet bara kommer få vatten och schampo skvätt i ansiktet, eller bli kall, och att det kommer vara omöjligt att raka sig under armarna :shock:

Det kanske funkar bättre att bada i??

Om det är vettigt kan jag ju sno ihop av tyg jag har hemma? Eller bör man ha en som torkar snabbt?
Användarens profilbild
Av millla
Men hur sjutton kommer man åt att tvätta sig ordentligt om man är invirad i en långsjal? :hmm:
Användarens profilbild
Av Tootz
millla skrev:Men hur sjutton kommer man åt att tvätta sig ordentligt om man är invirad i en långsjal? :hmm:
Man kommer på sina "knep" efter ett tag :wink: Vattensjalen är ju väldigt elastisk så... det går :)
Men självklart är det lättare att duscha själv :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
Jag tycker vattensjalen är bäst när man är i närheten av bassäng, på stranden eller i duschen efter babysimningen och man inte vill sätta/ lägga barnet på det läskiga golvet.

Om man vill sköta mer ingående tvätt och rakning ska det nog ske utan barn ;)

Ringsjal är smidigt vid bassängen när du går i. Du kastar den lätt av dig på kanten när du väl kommit i. Eller när du ska upp och in i duschen efter åt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
alltså den sortens bebisar som jag får, som man inte kan lägga ner utan att de gråter, gör att det typ är nödvändigt med en vattensjal (långsjal) om man ska kunna duscha när man är ensam hemma med bebisen. jag tycker det funkar bra att schamponera in sig ändå, bara man lutar huvudet bakåt ordentligt. fast raka under armarna hade jag nog skippat :wink:

gammal bildtråd från mig: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=74663
Av Blå Myran
Långsjal verkar vara det mest populära. Varför är det bättre än ringsjal? En dusch är ju inte så länge så det behövs ju inte för avlastningen. Är det för att göra armarna mer fria?
Törs man testa med vanlig ringsjal (ringo) innan man bestämmer sig, eller riskerar ringarna rosta då?
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har en vattenringis, men den har jag nog inte använt mer än en handfull gånger (A hade inget emot att ligga själv på golvet när jag duschade), så för min del är det inget som jag absolut rekommenderar. Funkar, men känns inte helt nödvändigt. Jag tror att en långsjal hade varit mycket mer praktiskt just för att man får båda händer fria och lättare kan tex shamponera håret mm.
Användarens profilbild
Av Veronica
Det hinner hända mycket på sjalfronten när man är borta ett litet tag... Jag hade tänkt köpa en vattenringsjal till nästa bäbis, att ha på babysimmet. Men hela poängen är ju att jag ska kunna tvätta håret, så egentligen kanske det är långsjal man ska skaffa då?

Å andra sidan, så kan jag ju lägga ner honom just när jag tvättar håret på en uppblåsbar skötbädd som finns där, tänkte jag mig...

Är det någon som kan ge erfarenheter på båda sjalarna så jag lättare kan bestämma mig?

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?