Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SummerMoon
Hur förvarar ni era sjalar när de inte används? Jag är lite trött på att den "ligger slängd" överallt. :oops: Men jag har inte kommit på något bra ställe att ha den än. Det ska ju vara smidigt också, eftersom den används mer eller mindre dagligen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har en förvaringsbänk i hallen :lol: som egentligen är tänkt till mössor, vantar och strumpor och sånt. Och så har jag några i byrån. Selarna hänger (ska hänga...) på en pinne i ett genomgångsutrymme där det tidigare också hängde sjalr, innan de blev för många... Rinsjalarna hänger på väggen mittemot på vanliga krokar. Och så ligger det nån sjal i sofan, och över nån stol...

Bild
Av sjaltokan
Vi har en krok (IKEA) över toadörren som sitter precis innanför halldörren..

Där hänger de sjalar som används mest. Fast just nu är en sjal i soffan för uppmjukning.. :D
081019.jpg
Ibland flätar jag och är jag lat så viker jag sjalen dubbel och gör en stor ögla och hänger i.
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Jag har rensat ut så jag har en alldeles egen byrålåda i hallen till sjalarna :) Men på nåt konstigt sätt ligger det sjalar i soffan och på alla möjliga ställen här iaf :roll:
Användarens profilbild
Av milimani
Hänger också på krokar på dörren men precis som CarolineJ skriver så tenderar de att ligga precis överallt :roll:
Av Jinxan
Hade en egen typ hatthylla åt dom, tills jag upptäckte att katterna blev lite väl intresserad och försökte klättra upp i dom :( Så nu ligger de gömda i Zachs garderob
Användarens profilbild
Av Tootz
Jag har gjort precis som "thowida".. köpt såna "dörrkrokar" på Ikea och har i hallen; suveränt :)
Av SummerMoon
thowida skrev:Ibland flätar jag och är jag lat så viker jag sjalen dubbel och gör en stor ögla och hänger i.
Jag såg en bild (det var nog din?) och såg flätade sjalar och måste fråga: Varför flätar man de? (Jag är ju helt nybörjare på detta med sjal, och bara undrar en massa hela tiden. :mrgreen: ).
Användarens profilbild
Av Alven
De har ett eget skåp i hallen, där de ligger flätade och fina och redo för användning... Vilket sker alltför sällan numer.

Man flätar för att det är snyggt, rogivande och för att mjuka upp sjalarna lite! :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Fläta kan man göra av olika anledningar, vanligaste är nog för att mjuka upp sjalen lite. Man kan även fläta för att det är kul eller för att det är snyggt :wink: eller för att slippa vika dem då de ska förvaras. Jättebra också då man ska ta med sig sjalar, tex på sjalträff, så är de mer samlade än om de skulle vara vikta tex. Tycker jag 8)
Av eamane
Jag har samma sorts hängare som thowida men 3 stycken som hänger på 3 dörrar i en liten "halldel". Där hänger alla sjalar flätade så tjusigt så :)
Användarens profilbild
Av Siania
Alla våra bärdon ligger eller hänger över barnvagnen som står i hallen. Det är det bästa användningsområdet vi har kommit på för vagnen. :lol:
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag har dem i sjalfläta och så hänger de på en egen krok i hallen (nu alla, tidigare de som användes mest) Becon hänger över räcket i hallen. :D

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?