Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Det går helt runt i huvet på mig med alla vackra sjalar! :love: Det är det enda typ som finns i mitt huvud just nu. :shock:
Det jag är väldigt nyfiken på är hur många sjalar/bärdon har du och vilka är dom? :lovely:
Bilder är ju alltid uppskattad av alla! :loving:
En del står nog uppräknade i den här tråden http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=101240 och sen kanske den här tråden kan vara intressant http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=104243 :) Och en gammal tråd :) http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... m%C3%A5nga
Själv har jag nu 3 trikåer, 3 ringsjalar, ca 6-7 långsjalar och så finns det ett par selar i huset med :)
Lite tunt i min sjalgarderob just nu:

Jag har:
En BBS Aphrodite
En Elleville Zara Candy
En Norrskensringsjal
En Indioringsjal
En Beco Butterfly Isabella
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
och två Ringrebozo på ingående - men dom ska nog bli presenter!

Känner mig mkt nöjd (just nu)
Senast redigerad av MilanE den lör okt 18, 2008 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
Av sjaltokan
Här bor:
mina sjalar.jpg
Nerifrån:
Rebozo
Zara Candy
Didymos Elisa
Didymos Eva
Mimmis krinklade vitt som har färgats blå
Didymos standard grau som åkt i viol
Didymos Martin till vänster (till salu)
Easy Eld till höger (till salu)

Sen har jag en Moby marinblå, och två bära barn sjalar en blå och en mocca/vit samt en hemmasydd ringsjal.
Du ser samtliga mina bärdon i min profil. Jag är supernöjd med dem och känner att jag har det jag behöver! (Men ska sälja Ulli, för inte behöver jag två sjalar av samma sort. Har bara haft kvar Ulli tills jag fått fason på Anna.) Tog längre tid än jag hade önskat (och förlorade ju en del pengar på) att prova mig fram till vad som passade just mina behov och krav. Har hunnit passera några bärdon genom hemmet och visst är jag lite nyfiken på att prova fler, men inte så att jag skulle vilja ha fler, eller är beredd att köpa och sälja mer i nuläget, utan kanske provknyta någon annans om tillfälle gavs. Men det gör det allt för sällan :cry: .
hcvc skrev:Du ser samtliga mina bärdon i min profil. Jag är supernöjd med dem och känner att jag har det jag behöver! (Men ska sälja Ulli, för inte behöver jag två sjalar av samma sort. Har bara haft kvar Ulli tills jag fått fason på Anna.) Tog längre tid än jag hade önskat (och förlorade ju en del pengar på) att prova mig fram till vad som passade just mina behov och krav. Har hunnit passera några bärdon genom hemmet och visst är jag lite nyfiken på att prova fler, men inte så att jag skulle vilja ha fler, eller är beredd att köpa och sälja mer i nuläget, utan kanske provknyta någon annans om tillfälle gavs. Men det gör det allt för sällan :cry: .
:shock: Va??

Låter den här bilden tala för sig själv...
Bild
Jag har sålt av en del sen jag skrev i de andra trådarna.
Just nu äger jag följande:

1 vävd Bebina Vattuman :heart:
2 rebozoringsjalar (havsbris o regnbåge soluppgång)
1 Hoppediz Florens omsydd till ringsjal meeeeeen kanse att jag ska våga mig å att sy MT av den. Vad tror ni?
1 Ergo Denim
1 Beco 4th Fuschia Spider
1 MeiTai, sydd av Mimmi.

1 Moby Wrap som är utlånad
1 Baby Björn-sele som är utlånad sen 5 år tillbaka. Jag har inte saknat den alls. :roll:

hmmmm det ser trots allt rätt så mkt ut när man skriver upp det så här. Jag som tycker att jag knappt har några kvar. :Hahaa:
Nåja, jag bär ju typ aldrig heller, så det räcker väl med dessa då. :geek:

Om du klickar under mina barns namn i min signatur så finns bilder på flera av mina bärdon, både som jag har kvar o som jag sålt.
mari_tres skrev: :shock: Va??
:lol: . Obs, obs! Jag behöver inte två sjalar av samma sort. F ö var det en väldigt fin svart Indio! Och den gråa var inte så dum heller. Förresten var den lite blå-grå den längst ner till höger...

Jag kan mycket väl förstå att man vill ha och har användning för många sjalar, men för mig räcker det med fyra bärdon för att få akut beslutsångest och ha svårt att komma ut genom dörren ibland (vilken speglar bäst mitt humör idag, vad ska jag ha på mig, hur varmt är det, ska jag ha sovande barn eller vaket, kanske amma, bära på ryggen, måste jag kunna varva med vagnen och isf ta på varmare kläder på bebis, hur mycket knyta upp och ner osv, osv... :gaah: ) Nu har jag ett bärdon för varje behov jag kommit på hittills och eftersom jag bara klär mig i svart, med enstaka inslag av vitt, jeans eller - håll i dig nu - khaki ibland, behöver jag inte fler ur färgmatchningssynpunkt. Men det här är kanske bara en fas? Kanske :twisted: kommer och tar mig igen om ett tag?
Hannah83 skrev::shock: Va??

Låter den här bilden tala för sig själv...
Bild

Åh vad avundsjuk jag blev nu... Vill i alla fall ha EN Indio.... Lyckliga du....... :cry:[/quote]

:iagree: :mrgreen:

Och till trådstartaren: Min lilla samling syns i min signatur. :D
hcvc skrev:Kanske :twisted: kommer och tar mig igen om ett tag?
Ja det skulle inte förvåna mig för :twisted: har setts i krokarna :wink: !!

Mina 5 sjalar finns i profilen. Rätt lagom men någon till kanske det blir....Jag är väldigt glad att jag har hittat sjalar som verkligen passar oss. Men jag älskar själva sjalarna också och inte bara funktionen, det är fantastiskt att känna på en fint vävd sjal med vackra färger. Jag njuter av sjalarnas skönhet. Och jag älskar att bära mitt barn. Så fast jag alltså har vad jag behöver är det kul att kolla runt och fundra på eventuella kompletteringar. Har väl inget bättre för mig :hide: helt enkelt!!!!!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?