- fre okt 17, 2008 11:07
Sjaldjävulen har nog flyttat in här. Har köpt en massa sjalen sista tiden. Men eg, å allvarligt, hur många behöver man? Å argumentera varför..
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
thowida skrev:Beror på åldern på barnet men minst 2, med lite större barn ja.. en 3-4 olika bärdon.De låter som du kan hålla på länge..
Med pyttisar som bara bärs på magen kan två räcka, en extra ifall den första blir nerkräkt/nedsölad av mamma som försöker äta med barn på magen..
Med större barn: En mag-sjal typ 4.7-5,2 m, en ryggsjal typ 4,1-4,7 m, en typ ringsjal eller bara korta sträckor sjal och en sele/MT för allt upp och ner.
Sen om man bär på "heltid" vill i allfall jag har några i olika färgsättningar för olika humör och olika tjocklekar för olika väder och... så vill man prova något nytt..
Disavi skrev:thowida skrev:Beror på åldern på barnet men minst 2, med lite större barn ja.. en 3-4 olika bärdon.De låter som du kan hålla på länge..
Med pyttisar som bara bärs på magen kan två räcka, en extra ifall den första blir nerkräkt/nedsölad av mamma som försöker äta med barn på magen..
Med större barn: En mag-sjal typ 4.7-5,2 m, en ryggsjal typ 4,1-4,7 m, en typ ringsjal eller bara korta sträckor sjal och en sele/MT för allt upp och ner.
Sen om man bär på "heltid" vill i allfall jag har några i olika färgsättningar för olika humör och olika tjocklekar för olika väder och... så vill man prova något nytt..
thowida skrev:Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Disavi skrev:thowida skrev:Beror på åldern på barnet men minst 2, med lite större barn ja.. en 3-4 olika bärdon.De låter som du kan hålla på länge..
![]()
Är ju "bara" inne på mitt andra sjalbarn än så länge..
Disavi skrev: Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Det är ganska lagom tycker jag... Då har man lite att välja mellan säger hon som har 9 långsjalar och ett gäng anda bärdon..
thowida skrev:Å, jag har ju alldeles för få sjalar inser jag nu. Vad ska jag göra åt det,måntro?Disavi skrev: Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Det är ganska lagom tycker jag... Då har man lite att välja mellan säger hon som har 9 långsjalar och ett gäng anda bärdon..
lena_l skrev:Gå genast in på "Köp & Sälj" och handla dig ett par sjalar och en sele. Minst!thowida skrev:Å, jag har ju alldeles för få sjalar inser jag nu. Vad ska jag göra åt det,måntro?Disavi skrev: Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Det är ganska lagom tycker jag... Då har man lite att välja mellan säger hon som har 9 långsjalar och ett gäng anda bärdon..
mari_tres skrev:lena_l skrev:Gå genast in på "Köp & Sälj" och handla dig ett par sjalar och en sele. Minst!thowida skrev:Å, jag har ju alldeles för få sjalar inser jag nu. Vad ska jag göra åt det,måntro?Disavi skrev: Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Det är ganska lagom tycker jag... Då har man lite att välja mellan säger hon som har 9 långsjalar och ett gäng anda bärdon..![]()
mari_tres skrev:Det dumma är att jag precis köpt en begagnad didy 3,7 m, som är underbart gosig men som dessvärre känns för kort. Måste väl först sälja den... Hu, vad ska maken säga nu när jag drabbets av sjal-lena_l skrev:Gå genast in på "Köp & Sälj" och handla dig ett par sjalar och en sele. Minst!thowida skrev:Å, jag har ju alldeles för få sjalar inser jag nu. Vad ska jag göra åt det,måntro?Disavi skrev: Ja e inne på mitt första sjalbarn å har 15 bärdon..Det är ganska lagom tycker jag... Då har man lite att välja mellan säger hon som har 9 långsjalar och ett gäng anda bärdon..![]()
thowida skrev:![]()
Jag kan locka med både en easy eld och en didymos Martin..
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?