Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Strömming
Lillan vill bara titta åt vänster när hon sitter i sjalen, så när jag bär henne utan sjal så tittar hon också bara åt vänster, vägrar höger.... även när hon ligger på mage på golvet och på min mage och sover... Tanken slog mig igår att det kanske inte är så bra för nacken att alltid ligga med huvudet åt samma hål :hmm: l.... Hur gör ni? Kan ju inte tvinga henne att titta åt andra hållet, hon bara vänder tillbaka huvudet.

Hon älskar sin sjal dock, få ett leende i hela ansiktet när hon ser att jag tar på den!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag har en kompis som hade samma problem en period. Men till henne sa de på BVC att så länge han kan titta åt andra hållet, så är det ingen fara. Det är rätt vanligt att de har en "favorit-sida" tydligen :lol:
Användarens profilbild
Av Strömming
Åh så bra då ska jag sluta oroa mig! De stunder hon sitter i babysittern KAN hon titta åt höger! För därifrån hon sitter då är fönstret åt höger! :vågen:

TACK!
Användarens profilbild
Av Myrten
Vår Lova är likadan! Hon har precis börjat kolla in omgivningen på sin vänstra sida, men det är inte ofta inte. Jag ställde en fråga härpå Sjalbarn eftersom jag också blev orolig och fick bara lugnande svar. Även BVC oroades måttligt, vi tittade lite på huvudformen som var/är helt "perfekt" och sedan var det bra med det. Så jag tror att även du kan vara lugn!
Användarens profilbild
Av hcvc
Lilla bus har höger sida som favvo. När hon sover och i bärdon. Fast nu för tiden har hon rätat ut sig när hon står upp och kan tänka sig att slänga en snabb blick åt vänster ibland. Innan var det ostbåge åt höger i sjalen och i stående. Det gav nog med sig successivt från fyra månader, tror jag. Som sagt, bara de kan titta åt andra hållet.
Användarens profilbild
Av millla
Jag har en jobbarkompis vars son också helst tittade åt ett håll, han höll även huvudet lite, lite lutat åt ett håll hela tiden. Inget dom hade tänkt på, det var BVC-sköterskan som påpekade det. Dom gick på sjukgymnastik ett tag, väldigt okomplicerat, och han har blivit helt bra. D.v.s. han tittar nu lika mycket åt bägge håll och håller huvudet rakt. Detta var tydligen rätt vanligt enligt BVC.
Användarens profilbild
Av gluGirl
Vidar vill bara kolla åt vänster hela tiden i sjalen. Han kan också titta åt andra hållet (särskilt om storebror är åt det hållet...) men föredrar vänster. När han sover i sjalen brukar han lägga sig med huvudet åt höger. Annars är det bara vänster som gäller.
Funderade ett tag på om det verkligen var bra men nu har jag slutat oroa mig. Han verkar må toppen och som sagt var, så länge han kan vrida huvudet åt andra hållet ska det väl inte vara något problem.
Användarens profilbild
Av idamlolsson
Samma här. Astrid hade en favoritsida ganska länge i början. Någon läkare sa till oss att det antagligen berodde på hur hon legat i magen. Musklerna kan utvecklas lite olika på de olika sidorna och då blir ena sidan favorit. De tipsade oss om att låta henne ligga på mage när hon var vaken och "träna". Och det försvann ju :D
Användarens profilbild
Av Strömming
Verkar vara vanligt! Tack för era svar, nu ska jag sluta oroa mig! :vågen:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?