Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tootz
Jag har en kompis som ska få sitt andra barn i januari; hon har tidigare ett barn som är 1½ år. Sen jag fick Leo, så har hon fått höra mig "predika" om hur underbart, praktiskt, smidigt osv det är med sjal; så nu vill hon börja med det hon också. Så jag har erbjudit henne att låna min Looma sino när bebisen kommer; jag använder ju ändå inte den längre... och det ville hon jättegärna! Suveränt!! :D

Nu till "problemet"... Idag när jag träffade henne så tyckte hon att hon ju lika gärna kan köpa min sjal istället :shock: för jag har ju ändå ingen användning för den som hon sa... och visst.. det har jag inte.. Men.. Det är ju min första sjal... den som fick mig att inse hur underbart sjalandet är :heart: Kan man verkligen sälja den då? Jag lånar mer än gärna ut den, men sälja den? Då är den ju borta för gott :(

Är det fler som har varit eller som är lika fåniga, eller är det bara jag?? Jag har ju sedan länge insett att jag fastnat i sjalträsket totalt, men... jag börjar fundera på om det slagit slint totalt :hellu: :wink:
Av Ponyo
Varför tror du att hon vill köpa den av dig ;)
Så hon kan spara den som sin första sjal för alltid.

Känner likadanat med min Sino.
Och maken känner så om vår Beco 4th gen, och ringsjalen.
Nej jag skulle aldrig sälja trikåsjalen som både A och T burits i som pyttisar, den vårdar jag ömt som ett minne och en liten länk till mina barns allra första tid hos oss :heart: .
Användarens profilbild
Av Helma
Jag har sagt det förr och säger det igen: Jag har försökt sälja min Moby Wrap några gånger, en gång ändrade köparen sig, som tur var. Sista gången sålde jag den till svägerskan med första tjing på att få köpa tillbaka den när hon inte ville ha den längre. Nu ligger den här i tryggt förvar, den ska ALDRIG säljas!
Användarens profilbild
Av Fine
Nix, vår första moby wrap behåller vi. Och Lillebrors första trikåsjal vill jag också behålla. Det är så mycket pyttebäbistid förknippat med dem, ju. :heart:
Användarens profilbild
Av lotti
jag sålde A:s första sjal och ångrade mig inte speciellt mycket men T:s första, en prickig från Pepplon kommer aldrig att lämna huset...den är det för många minnen förknippade med....
Nejdå, du är inte ensam... 8)

Lillebrors första trikåsjal hade jag faktiskt inga sentimentala band till, så den har fått flytta, men däremot så ska det väldigt, väldigt mycket till innan jag säljer de vävda sjalar som vi har kvar här hemma... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har lånat ut vår första Sino många gånger, och har inga problem med det. Men sälja? Nja, inte den första, det tror jag inte. Den får bo kvar tills dess barnbarnen kommer eller nåt. Annars är jag inte så sentimental när det gäller mina sjalar. Behöver inte ha fler än dem jag använder, så efter att lasse vuxit ur dem kommer nog de flesta att sälja. Säger jag nu i alla fall, innan bebben ens är född... :roll: :lol:
Det är inte fånigare än att spara små bebisplagg som man starkt förknippar med småbarnstiden.
Eller favoritleksakerna?
Jag kommer också att behålla mina favoriter (tex min fiiina Mimmis som jag dessutom gifte mig i).

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?