- sön okt 12, 2008 10:48
Alltså jag får inte till det där med ryggknyt. Vi bär i sele och Mei-Tai på ryggen nu och det funkar jättebra och avlastar skönt när man bär så mycket som vi gör. Men sjalen, suck det går bara inte. Knyter jag omslutet kryss på ryggen vrider sig Thora ur och sedan hänger hon halvvägs ur sjalen vilket känns läskigt minst sagt. Det spelar ingen roll hur hårt jag knyter Thora är en liten Houdini vad gäller att ta sig ur sjalar knutna med omslutet kryss, hon stretar och spjärnar tills hon är ute. Får jag till en bra ryggsäcksknytning med armarna i kan hon inte ta sig ur men får panik när armarna sitter fast. Sele funkar ju men jag vill bära med sjal också det avlastar skönast tycker jag... Så vad göra
?
A. Sluta gnälla och acceptera att din unge är ett selbarn, det blir inga ryggsjalknytningar för er helt enkelt.
B. Fortsätt träna ryggknyt med sjal tills du, maken och barnet gråter alla tre röda, svettiga och arga, det är du som är kass på att knyta helt enkelt.
C. Pröva Babybjörn framåtvänt på magen, det finns många barn som gillar det har jag hört.

A. Sluta gnälla och acceptera att din unge är ett selbarn, det blir inga ryggsjalknytningar för er helt enkelt.
B. Fortsätt träna ryggknyt med sjal tills du, maken och barnet gråter alla tre röda, svettiga och arga, det är du som är kass på att knyta helt enkelt.
C. Pröva Babybjörn framåtvänt på magen, det finns många barn som gillar det har jag hört.
Öm moder till liten ponke född maj-05, filur-flickan maj-08 och Lillnisse mars-12