Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sparveln
Alltså jag får inte till det där med ryggknyt. Vi bär i sele och Mei-Tai på ryggen nu och det funkar jättebra och avlastar skönt när man bär så mycket som vi gör. Men sjalen, suck det går bara inte. Knyter jag omslutet kryss på ryggen vrider sig Thora ur och sedan hänger hon halvvägs ur sjalen vilket känns läskigt minst sagt. Det spelar ingen roll hur hårt jag knyter Thora är en liten Houdini vad gäller att ta sig ur sjalar knutna med omslutet kryss, hon stretar och spjärnar tills hon är ute. Får jag till en bra ryggsäcksknytning med armarna i kan hon inte ta sig ur men får panik när armarna sitter fast. Sele funkar ju men jag vill bära med sjal också det avlastar skönast tycker jag... Så vad göra :wink: ?

A. Sluta gnälla och acceptera att din unge är ett selbarn, det blir inga ryggsjalknytningar för er helt enkelt.
B. Fortsätt träna ryggknyt med sjal tills du, maken och barnet gråter alla tre röda, svettiga och arga, det är du som är kass på att knyta helt enkelt.
C. Pröva Babybjörn framåtvänt på magen, det finns många barn som gillar det har jag hört.
Av doc
Problematiken känner jag igen, dottern gjorde det samma ett tag. Armarna måste vara utanför, hon sparkade och försökte få loss. Då bar jag i mei tai eller i selen och det har hon accepterat på en gång var inte alls less. Nu går det bra igen i sjalen. Vet inte varför hon vill inte längre ha armarna utanför.
Jag knyter antingen vrikkesikker eller SHBC, de känns lite säkrare. Blev inte vän till omslutet.
Blir det långa promenader med hunden tar jag nästan alltid sele mest för att jag inte kan knyta sjalen under bärjackan.
Ta det lugnt jag skulle ta en paus och använda sele eller mei tai ett tag och sen försöka med sjal. Det gör inget om det är sele mei tai eller sjal på ryggen jag tycker att meningen är att ni ska trivas.
Användarens profilbild
Av April
A)

Ergonomisk sele är väl ett perfekt alternativ? När barnet börjar bli "lite äldre" - så brukar de finna sig väl tillrätta i sjal på ryggen t.ex. utomhus - där det ändå finns saker att titta på. Vill hon kunna titta över axlen (vilket jag tycker är svårt med ergonomisk sele) så kan man ju knyta upp henne högre i din MeiTai.

Vill de "vara med" när man gör mat eller likande där hemma och inte är nöjda på ryggen, så brukar jag sätta dem i en barnstol, brevid mig. Jag brukar göra om lite i översta lådan och lägga lite spännande saker som bebisen kan titta på, under tiden mamma gör mat.

Bara du inte tar C så ;-) :Hahaa:

Kram
Användarens profilbild
Av lisusanne
Jag tycker också det är svårt med ryggknyt med sjal, det är bara MT som gäller för mig. Avlastar jättebra tycker jag.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Känner också igen problematiken från när Jesper var liten. Det var ett tag som han alltid ville ha armarna utanför och då kändes inte ryggomslut så bra. Skulle jag bara bära en kortare stund blev det ofta vanlig ryggsäcksknytning eller att jag istället tog MT:n eller Ergon. Men för långpromenaderna föredrog jag ändå långsjal. Skulle också vilja rekommendera vrikkesikker eller SHBC - de är mer avlastande än ryggsäck och känns säkrare än omslutet. Prova dem och se om ni trivs bättre med dem än omslutet.
Användarens profilbild
Av zingo
Min I vill oxå ha armarna ute jag brukar låta henne ha det från början då. Det är mycket lättare att dra åt tyget nog hårt i sjalen då. Så det inte blir baklänges majskrok av henne vilket det gärna blir om man knutit in armarna å de drar ut dem!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?